او با اشاره به کمبود ۱۳۰ هزار مربی پرورشی و مشاوره در کشور، افزود: در گذشته یک رشته با عنوان راهنمایی مشاوران با دو گرایش مشاوره تحصیلی و تربیتی و مربی امور تربیتی وجود داشت که با بررسی در کمیسیون تخصصی قرار شد دو رشته جدا ازهم، با عنوان مربی امور تربیتی و مشاور راهاندازی شود.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال برای برطرف کردن مشکل کمبود نیروی انسانی، در دانشگاه فرهنگیان در هر یک از این رشتهها هزار نفر جذب شدهاست.
شکوهی گفت: هرچند با وضعیت مطلوب فاصله داریم، اما تلاش شده در قالب طرحی که برای سازمان امور اداری و استخدامی کشورآماده شده در بازه زمانی پنج ساله بتوانیم نیروی حوزه پرورشی را تامین کنیم.
او با اشاره به اجرای طرح نماد در مدارس، افزود: طرح نظام مراقبتی اجتماعی دانشآموزی (نماد) طرحی پیشگیرانه، رشد مدار ارتقایی و مراقبیتی است که بهصورت ائتلافی با مشارکت بخشهای مختلف با هدف غربالگری، شناسایی، ارجاع، درمان و مددکاری اجرا میشود.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به مشکلات اعتباری این طرح، ادامه داد: طرح نماد باید در بازه زمانی پنج ساله اجرا شود و اکنون میز نماد در ۷۵۰ مرکز مشاوره ایجاد شدهاست.
شکوهی گفت: طرح نماد در همه منطقههای آموزشی برخوردار و غیر برخوردار و متناسب با آسیبهای اجتماعی اجرا میشود و براساس ضریب محرومیت مناطق، تعداد دانشآموز و ضریب آسیب اجتماعی که ازسامانه پایش میشود میزان تخصیص اعتبارات طرح متفاوت است.
او افزود: مدرسه، بازتابی از جامعه است با این تفاوت که از نظر فرهنگی و اجتماعی ممکن است کنترل بهتری در این فضا صورت گیرد و تلاش میشود آسیبها مدیریت شود.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی وزارت آموزش و پرورش، افسردگی، اضطراب و روان رنجوری را از جمله آسیبهایی عنوان کرد که درمدارس وجود دارد.
انتهای پیام/ک