او اضافه کرد: پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، تلاش کردیم این نمایشگاه را در راستای این فرمایشات و حمایت از پوشاک ایرانی برگزار کنیم لذا نمایشگاه ایران مد میتواند ضمن تحقق این هدف، گامی مهم در جهت افزایش اعتماد جامعه مصرف کنندگان به پوشاک داخلی بردارد.
مرادی گفت: ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقای سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی؛ مهمترین اهداف برگزاری هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران است.
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه بینالمللی گفت: در این نمایشگاه، بیش از ۲۳۵ شرکت داخلی و خارجی حضور و مشارکت دارند که از این تعداد ۱۶۰ شرکت داخلی و ۷۵ شرکت خارجی از کشورهای ایتالیا، بلژیک، ترکیه، چین، هند، اسپانیا، اوکراین و استرالیا هستند.
او با بیان اینکه اهمیت نمایشگاه نساجی تهران موجب شده است تا کشورهای هند و چین بصورت پاویون (گروهی) در نمایشگاه حضور داشته باشند، گفت: برگزاری ۱۵ کارگاه علمی و دو همایش تخصصی با حضور متخصصان و استادان دانشگاهها و همچنین برنامه ریزی برای بازدید چند هیئت تجاری و بازرگانی خارجی؛ برخی از برنامههای جانبی بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی ایران است.
بیشتر بخوانید:فعالان اقتصادی از سخت ترین سال اقتصادی عبور کردند
مرادی با بیان اینکه بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی صنعت نساجی در فضایی بالغ بر بیست و سه هزار متر مربع برگزار میشود، افزود: در این نمایشگاه انواع تجهیزات، صنایع و خدمات مربوطه از جمله ماشین آلات نساجی، قطعات، چرخ خیاطی، ماشینهای گلدوزی و دوخت و برش، انواع منسوجات خانگی و لوازم و قطعات وابسته و دیگر مواد اولیه صنایع نساجی عرضه و به نمایش گذاشته شده است.
رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه بینالمللی افزود: معرفی دستاوردها، ظرفیتها و توانمندیهای کارخانهها و سازمانهای داخلی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیلها و توانمندیهای صنعت نساجی کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه، فراهم آوردن بستر مناسب برای انتقال بیشتر فناوریهای روز به کشورمان، ایجاد ارتباطهای تجاری جدید و تقویت روابط قبلی، انتقال دانش، تکنولوژی و تجربیات، نساجی، فراهم کردن زمینههای لازم برای سرمایه گذاری شرکتهای داخلی و خارجی و کار آفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
مرادی گفت: برگزاری این نمایشگاه میتواند با فراهم کردن زمینه حضور بسیاری از کشورها و شرکتهای فعال خارجی، سبب انتقال آخرین فناوریهای روز جهان به کشورمان شود و همچنین از طرف دیگر کشورمان میتواند با ارائه توانمندیهای منحصر به فرد بخش نساجی خود در چنین رویدادی، مزیتها و فرصتهای خود را در معرض دید سرمایه گذاران خارجی و داخلی قرار دهد.
گفتنی است قاچاق یکی از مسائلی مهمی است که به صنعت پوشاک کشور صدمات سختی وارد میکند البته مبارزه با قاچاق پوشاک انجام شده و میشود، اما باید با جدیت بیشتری صورت بگیرد.
انتهای پیام/