سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۱ نوزاد نارس از شیره جان مادران نیکوکار، جان تازه‌ای گرفتند

مسئول بانک شیر مادر بیمارستان ام البنین (س) گفت: بانک شیر مادر بیمارستان ام البنین(س) تاکنون ۱۲۰ لیتر شیر اهدایی مادران نیکوکار را صرف تغذیه کودکان نارس کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، شاعر مقدم مسئول بانک شیر مادر بیمارستان ام البنین (س) با اشاره به اینکه بانک شیر مادر در بیمارستان آموزشی ام البنین (س) با هدف تامین تغذیه شیر خواران نیازمند تاسیس شده است، گفت: این بانک جزو اولین بانک‌های شیر مادر در ایران است؛ در این بانک پس از اهداء شیر توسط مادران سالم اهدا کننده، اقدامات متعددی شامل بررسی نمونه‌های شیر از نظر سلامت، پاستوریزه کردن و ذخیره کردن انجام می‌شود و در نهایت شیر‌های ذخیره شده به شیرخواران نیازمند اهدا می‌گردد.

او ادامه داد: مادران اهدا کننده فقط یک بار به بیمارستان مراجعه و ثبت نام و آزمایشات ضروری را از نظر کنترل وضعیت سلامت انجام می‌دهند و دیگر جهت اهدا شیر خود نیازی به مراجعه مکرر به بیمارستان ندارند و شیر اهدایی از درب منزل آنان جمع آوری می‌شود.

مسئول بانک شیر مادر بیمارستان ام البنین (س) گفت: شیر‌های موجود در این بانک پاستوریزه و آماده جهت شیر خواران محروم از شیر مادر است و به طور رایگان جهت تغذیه شیر خواران نیازمند ارائه می‌شود.

شاعر مقدم با بیان اینکه ۲۴ مادر اهدا کننده شیر با بانک شیر همکاری می‌کردند که در حال حاضر از این تعداد ۸ مادر برای بانک شیر، شیر‌های اضافی خود را می‌فرستند، افزود: برخی از نوزادان نارس تا یک ماه از شیر‌های اهدایی مادران تغذیه می‌کنند و برخی فقط در دوران بستری در NICU مورد تغذیه با شیر‌های اهدایی قرار می‌گیرند.

او تصریح کرد: مادرانی که شیر خود را به اهدا می‌کنند ضمن بهره بردن از اجر اخروی، می‌توانند از ویزیت رایگان اطفال بیمارستان ام البنین (س) بهره‌مند شوند و آموزش رایگان شیر دهی و شیر دوشی را دریافت کنند.

مسئول بانک شیر مادر بیمارستان ام البنین (س) گفت: در مجموع برای ۵۱ نوزاد نارس در بیمارستان ام البنین (س) و ۷ نوزاد در مراکز درمانی دیگر شیر اهدایی توزیع شده است.
 
انتهای پیام//ف.ش
برچسب ها: تغذیه ، اخبار سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.