سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش بیماری‌های دامی در جنوب کرمان

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: با وجود بیش از ۲ میلیون راس دام در منطقه ، بیماری‌های دامی در جنوب کرمان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  علی احمدی مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: تا کنون در زمبنه کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در این منطقه نتایج قابل ملاحظه‌ای را شاهد بوده‌ایم.

احمدی تصریح کرد: در زمینه بیماری آبله با توجه به عملیات واکسیناسیون به موقع و سایر اقدامات بهداشتی، خوشبختانه طی ۲ سال اخیر کانون بیماری نداشته‌ایم.

او گفت: در سایر بیماری‌های دامی، کانون‌ها بسیار اندک بوده و تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با برنامه‌های کنترلی و بهداشتی منظم و دوره‌ای این تعداد کانون اندک نیز به صفر برسد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان به همکاری عشایر و روستاییان اشاره کرد و گفت: مهمترین برنامه سازمان دامپزشکی کشور همواره ارائه خدمات به عشایر و روستاییان بوده و این مهم همکاری همه جانبه این قشر زحمت‌کش را می‌طلبد که تاکنون در جنوب کرمان این همکاری به خوبی صورت گرفته است.

او بیان داشت: اکیپ‌های عملیاتی ما به طور مرتب و مستمر در سطح روستا‌ها حضور دارند و فعالیت‌های مربوط به امر مراقبت و پیشگیری از بیماری‌ها را انجام می‌دهند.

احمدی گفت: دامداران و عشایر منطقه جنوب کرمان در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری، مراتب را به ادارات دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند تا واکنش مناسب و به موقع انجام گیرد.

اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان جمعیت یک میلیون نفری روستائیان و عشایر را در این منطقه تحت پوشش دارد.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.