سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس کنترل ملخ مدیریت حفظ نباتات فارس خبر داد؛

تمهیدات لازم برای مبارزه با ملخ در مرودشت

کارشناس کنترل ملخ مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی فارس گفت: مرودشت به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب مستعد هجوم ملخ‌ها است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی همتی کارشناس کنترل ملخ مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به احتمال هجوم سه گروه ملخ به استان، بیان کرد: یک گروه ملخ‌های مهاجم برگشتی از هند و پاکستان هستند، گروه دوم کانون ملخ‌هایی است، که از پارسال دراستان اسقرار یافته اند و گروه سوم ملخ‌های مهاجری که از آفریقا، عربستان و کشور‌های حاشیه خلیج فارس وارد کشور می‌شوند.

او، با اشاره به اینکه درجه حرارت مناسب این ملخ‌ها ۲۰ تا ۴۵ درجه سانتی گراد است تصریح کرد: به دلیل شرایط اقلیمی و سطح سبز مناسب امکان هجوم ملخ‌ها در شهرستان مرودشت وجود دارد.

همتی، بر آمادگی تمامی امکانات از جمله ناوگان سم پاشی، هماهنگی با شرکت‌های خصوصی، تعاونی‌های تولید و کالیبره کردن سم پاش‌های توربو لاینر و آمادگی رانندگان تاکید کرد.

کارشناس کنترل ملخ مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: اعتبار ریالی و سموم مورد نیاز برای مقابله با حمله احتمالی ملخ تدارک دیده شده است.

مبارزه با ملخ باید به صورت همگانی انجام شود

عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی در ستاد گیاه پزشکی شهرستان مرودشت با بیان اینکه مبارزه با ملخ باید به صورت همگانی انجام شود، افزود: لازم است در راستای پیشرفت کار از توان بهره برداران و بخش خصوصی نیز استفاده کرد.

او، اضافه کرد: تمامی امکانات مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاه‌های وابسته از جمله امور عشایر، منابع طبیعی، تعاون روستایی و دامپزشکی باید آمادگی لازم را برای همکاری داشته باشند.

رحیمی، بخش کامفیروز را به دلیل وجود دریاچه سد، رودخانه و عرصه‌های جنگلی فراوان امستعد ورود ملخ برشمرد و بر آگاهی بخشی به بهره برداران و مرتع داران این مناطق تاکید کرد.

مدیر جهاد کشاورزی در ستاد گیاه پزشکی شهرستان مرودشت با اشاره به سطح سبز بالای شهرستان مرودشت افزود: در صورتی که این سطوح دستخوش حمله ملخ شود خسارت جبران ناپذیری به استان و کشور وارد می‌شود.

او، بیان کرد: هشدار‌های لازم از طریق پیامک، گروه‌های مجازی و نصب بنر به اطلاع بهره برداران می‌رسد و تمامی مسئولان پهنه‌ها باید در کلاس‌های آموزشی و از طریق پیامک و گروه‌های مجازی، به اهمیت مبارزه با ملخ و احتمال طغیان ملخ آگاهی‌های لازم را به اطلاع بهره برداران برسانند.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.