سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توقیف کامیون با ۱۵ میلیارد کالای قاچاق/۱۰۷ کیلو حشیش/کشف ۱۴۷ گرم کوکائین از مسافر اتوبوس

مهم‌ترین حوادث امروز ۱۶ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۱۶ آذرماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف کامیون با ۱۵ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان پاسارگاد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی شهرستان پاسارگاد، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مظنون و آن را توقیف کردند.

او افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۱۵ دستگاه تلوزیون، ۲۱ دستگاه لوازم جانبی کامپیوتر، ۵۳۷ قلم انواع اسباب بازی، ۲ هزار و ۴۰ جفت انواع کفش و ۳۳۰ قلم انواع لوازم خانگی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص راننده خودرو دستگیر و به مقام قضائی تحویل داده شد، تصریح کرد: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

۱۰۷ کیلو حشیش در خودرو ۴۰۵

فرمانده انتظامی نی‌ریز از کشف ۱۰۷ کیلو و ۶۵۰ گرم حشیش در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدخالد یوسفی گفت: مأموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی، از تردد یک سواری ۴۰۵ حامل مواد مخدر در یکی از محور‌های مواصلاتی مطلع شدند.

او ادامه داد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی محل دقیق تردد خودرو شناسایی و مأموران برای توقیف آن به محور مواصلاتی منتهی به روستای "ده فاضل" اعزام شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز افزود: با تلاش مأموران انتظامی خودرو مورد نظر متوقف و در بازرسی از آن، ۱۰۷ کیلو و ۶۵۰ کیلوگرم حشیش کشف شد.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه با توجه به کوهستانی بودن منطقه، راننده و سرنشین متواری و تلاش برای دستگیری آنان ادامه دارد، افزود: شهروندان اخبار و اطلاعات خود پیرامون فعالیت قاچاقچیان و افراد مخل نظم و امنیت را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

یک کشته حاصل برخورد پژو ۴۰۵ با موتور سیکلت

رئیس پلیس راه شمالی استان گفت: بر اثر برخورد یک پژو ۴۰۵ با موتورسیکلت در محور خفر به سمت جهرم، یک نفر کشته شد.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام یک فقره تصادف فوتی در محور خفر به سمت جهرم، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی اولیه مشاهده کردند یک پژو ۴۰۵ با یک دستگاه موتورسیکلت برخورد و بر اثر آن راکب در دم فوت شده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان بیان کرد: کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را نداشتن توجه به جلو از جانب راننده پژو اعلام کردند.

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد پژو با تیر چراغ برق

رئیس پلیس راهور استان گفت: بر اثر برخورد یک سواری ۴۰۵ با تیر چراغ برق در "۳۰ متری ارتش" در شهرستان کوار، یک نفر فوت و ۲ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ مصطفی عباسی گفت: ماموران گشت پلیس راهور از وقوع یک حادثه رانندگی در "۳۰ متری ارتش" در شهرستان کوار مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

او افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد یک دستگاه پژو ۴۰۵ با ۳ سرنشین در حال عبور در مسیر مذکور بوده که ناگهان با تیر چراغ برق برخورد می‌کند که در این حادثه راننده به علت شدت جراحات وارده فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان می‌شوند.

این مقام انتظامی علت وقوع این حادثه را موکول به تحقیقات بعدی اعلام کرد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی از نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در پارکینگ یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان پس از هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه موتورسیکلت سنگین قاچاق را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: ماموران این فرماندهی در بازرسی از یک کامیون موفق یه کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال شدند.

سرهنگ حمید جوکار گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۸ دستگاه لوازم خانگی قاچاق از نوع ماشین لباسشویی و ظرفشویی، یخچال، جارو برقی، اتو پرس، ماکروفر، تلوزیون و پنکه قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

یک کشته در تصادف جاده جهرم

مسئول روابط عمومی اورژانس جهرم گفت: در برخورد یک دستگاه خودرو با موتورسیکلت در منطقه علی آباد خفر واقع در محور جهرم به شیراز، راکب موتور سیکلت جان خود را از دست داد.

محمد رحمانیان افزود: علت این حادثه از سوی کارشناسان در حال بررسی است.

کشف ۱۴۷ گرم کوکائین از مسافر اتوبوس

فرمانده انتظامی آباده از کشف ۱۴۷ گرم ماده مخدر کوکائین از مسافر اتوبوس در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از جابجایی مقادیری مواد مخدر توسط یک قاچاقچی مطلع شدند.

او اضافه کرد: در پی انجام یکسری اقدامات علمی و پیچیده اطلاعاتی، مشخص شد فردی اهل و ساکن یکی از شهر‌های غربی کشور در زمینه قاچاق و توزیع کوکائین فعالیت داشته و این فرد قصد دارد مواد مخدر را تحت عنوان مسافر اتوبوس جابجا کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: ماموران با برنامه ریزی صورت گرفته، موفق شدند یک دستگاه اتوبوس را توقیف و متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه در بازرسی بدنی از متهم، میزان ۱۴۷ گرم کوکائین که ماده بسیار اعتیاد آور و مخرب است کشف شد، گفت: کوکائین صدمات جبران ناپذیری بر سیستم اعصاب مرکزی و مغز دارد و مشکلاتی، چون تشویش ذهن، استرس دائمی، سوء ظن، جنون و... از عوارض مصرف این ماده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضائی، از عزم جدی پلیس در برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر و سوداگران مرگ خبر داد و خاطر نشان کرد: شهروندان باید یاریگر پلیس در تأمین امنیت جامعه باشند و اخبار و گزارشات خود پیرامون فعالیت قاچاقچیان را از طریق تماس با تلفن ۱۱۰ به نیروی انتظامی اطلاع دهند.

۲۱ فقره سرقت در پرونده سارق

فرمانده انتظامی لامرد از دستگیری یک نفر سارق و کشف ۲۱ فقره سرقت درون خودرو و قطعات موتورسیکلت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت درون خودرو و قطعات موتورسیکلت در این شهرستان، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان لامرد در حین گشت زنی درحوزه استحفاظی به یک نفر که در کنار خودرو و موتورسیکلت‌های پارک شده پرسه می‌زد مظنون و وی را برای بررسی بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد تصریح کرد: پس از تحقیقات و بازجویی‌های فنی و تخصصی مشخص گردید وی از سارقان سابقه دار می‌باشد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم به ۲۱ فقره سرقت سرقت درون خودرو و قطعات موتورسیکلت اقرار و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: در این خصوص ۳ نفر مالخر اموال مسروقه نیز دستگیر شدند.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.