سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نظارت دامپزشکی شهربابک بر عرضه تخم مرغ

رییس شبکه دامپزشکی شهرستات شهربابک گفت: شبکه دامپزشکی بر روند نگهداری و عرضه تخم مرغ نظارت داشته و با متخلفین این حوزه برخورد‌های قانونی خواهد کرد.

مجید اسدی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت:تخم مرغ به عنوان یکی از فرآورده‌های خام دامی نقش مهمی در زمینه تأمین نیاز‌های پروتئینی در جامعه ایفاء می‌نماید؛ بر همین اساس سلامت و بهداشت آن از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در همین راستا، شبکه دامپزشکی بر روند نگهداری و عرضه تخم مرغ نظارت داشته و با متخلفین این حوزه برخورد‌های قانونی به عمل خواهد آمد.

او با بیان اینکه عرضه تخم مرغ در صورتی که فاقد هویت باشد، ممنوع است ادامه داد: تخم مرغ استاندارد علاوه بر علایم ظاهری بایستی بگونه‌ای عرضه گردد که نام واحد تولید کننده یا شرکت بسته بندی کننده و کد بهداشتی دامپزشکی روی کارتن و همچنین تاریخ تولید و انقضاء و نام تجاری واحد روی تک تک تخم مرغ‌ها درج شده باشد.

اسدی تصریح کرد: مدت زمان نگهداری تخم مرغ از زمان تولید تا مصرف، به شرط نگهداری دردمای ۲ الی ۴ درجه سانتیگراد، یک ماه است و توصیه می‌شود: قبل از مصرف تخم مرغ، از شستن پوسته آن خودداری نمایند، چون احتمال نفوذ آلودگی سطحی به داخل آن وجود دارد و راه ورود میکروب‌ها باز می‌شود همچنین تخم مرغ تازه سطح پوسته خارجی صاف و شفاف دارد و فاقد هرگونه آلودگی، ترک خوردگی و شکستگی است.

او اظهار داشت: توصیه دامپزشکی به عموم مصرف کنندگان، تهیه فرآورده‌های خام دامی از جمله تخم مرغ، از مراکز معتبر و توزیع کنندگان مجاز است که امکان نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در شرایط مناسب و لازم را دارند.

اسدی در پایان از عموم همشهریان خواست درصورت مشاهده هر گونه موارد تخلف در عرضه فرآورده‌های خام دامی موارد را به شماره ۳۴۱۱۲۰۳۴ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.