سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل کارگروه طرح احیاء معادن کوچک در گیلان

رئیس صمت گیلان گفت: تشکیل کارگروه طرح احیاء معادن کوچک، نقطه عطفی برای از سرگیری فعالیت‌های معدنی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، فرهاد دلق‌پوش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: تشکیل کارگروه طرح احیاء معادن کوچک، نقطه عطفی برای از سرگیری فعالیت‌های معدنی گیلان است و در تلاشیم با فراهم شدن مقدمات کار در راستای تحقق این هدف گام‌های مثبتی برداشته شود.

او، با بیان اینکه برای افزایش فعالیت‌ها در حوزه معادن به تعامل و همراهی دستگاه‌های ذی ربط و برخی از نهاد‌ها نیازمند هستیم، افزود: اجرای دستورالعمل برای رفع مشکلات فعالیت‌های معدنی و عمرانی از موضوعاتی است که انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی نسبت به انجام آن اقدام کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، بازنگری مصوبه‌ای که صدور پروانه بهره‌برداری برای معادن جدید را در استان‌های شمالی کشور ممنوع کرده است را ضروری دانست و گفت: اجرای طرح‌های عمرانی ارتباط تنگاتنگی با فعالیت‌های معدنی دارند بنابراین اجرای چنین مصوباتی می‌تواند در مسیر آبادانی گیلان مانع ایجاد کند.

فرهاد دلق‌پوش افزود: یکی از بستر‌های لازم برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی تسهیل در دستورالعمل‌ها و قوانینی است که در مسیر توسعه اختلال ایجاد می‌کنند.

او، از پرداخت تسهیلات بانکی برای فعال سازی معادن غیرفعال خبر داد و گفت: برای فعال‌سازی معادن غیرفعال موارد به کارگروه ملی احیاء معادن کوچک مقیاس اعلام و تسهیلات لازم به متقاضیان پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، به وجود ۱۰۶ معدن در استان اشاره و تصریح کرد: از این تعداد در حال حاضر ۴۰ معدن فعال و ۶۰ معدن دیگر غیرفعال هستند که برای ورود معادن غیرفعال به چرخه تولید و تأمین نیاز‌های استان گیلان راهکار‌ها و برنامه‌های مشخصی تدوین و طراحی شده است.

 

انتهای پیام/م.ع

برچسب ها: صنعت ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.