سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان؛

تنها ۱۰ درصد دام‌های همدان پلاک‌گذاری شدند

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت: هم اکنون یک میلیون و ۷۷۰ راس دام سبک و سنگین در استان موجود است که نیاز به پلاک گذاری و هویت دارشدن دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمد نظرپور، معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان گفت:  از این میزان یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۳۷۰ هزار راس دام سنگین هستند.

او از مزایای اجرای طرح هویت دار شدن دام، جلوگیری از قاچاق دام زنده، وجود آمار دقیق برای واردات گوشت و حتی ردیابی دام‌های مفقود برشمرد و اظهار داشت: این اقدام به طور قطع به نفع دامپروران، دامداران و منافع ملی است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: با استناد به قانون نظام جامع دامپروری کشور، شیوه نامه حمل و نگهداری دام زنده و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هویت گذاری کل دام‌های سبک و سنگین کشور اجباری شده و از زمان اجرایی شدن طرح هر گونه خرید و فروش، حمل و نگهداری و جابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

او با بیان اینکه پلاک گذاری دام‌های سنگین به پایان رسیده است افزود: دامداران برای پلاک گذاری دام‌های های سبک خود نیز تا پایان سال فرصت دارند.

نظرپور اظهار داشت: هزینه پلاک گذاری به عهده دامدار است و بر اساس بند "ب" ماده یک ابلاغیه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هزینه خرید و نصب پلاک به عهده مالکان دام زنده است.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، دام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.