معاون فضای مجازی در این دیدار ضمن تاکید بر حساسیت ویژه این سازمان، اظهار کرد: از آنجا که دغدغه شما محافظت از جان شریف مردم و امنیت آنهاست، از این رو توجه و حساسیت نسبت به آن از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی ادامه داد: به علت تاثیرگذاری محتوا در فضای مجازی، مخاطبان به سرعت در این حوزه رشد کردهاند. اگر این اراده در سازمان آتشنشانی وجود دارد که آن را به عنوان یک سرفصل جدیدی در فعالیتهای خود ببیند، باید به صورت دراز مدت به آن فکر کند. در این حوزه تولیدات باید به گونهای باشد که مصرف آن در فضای مجازی راحتتر باشد. به طور مثال ساخت کلیپهای کوتاه در کانالهایی که مخاطب مشخص دارد.
مهدی داوری مدیر عامل آتش نشانی در این نشست اظهار کرد: موضوع اصلی و دغدغه سازمان آتش نشانی، ایمنی در شهر تهران است که هنوز جایگاه مناسب خود را در بین مردم پیدا نکرده است. مردم هنوز حوزههای مختلف این سازمان را نمیشناسند و مسئله اصلی ما این است که بتوانیم از بسترها و فضاهایی که بشود از طریق آنها سطح آگاهی مردم را افزایش داد، استفاده کنیم.
وی افزود: هر چند که از نظر محتوای فنی، اطلاعات زیادی داریم، اما اینکه به چه شکل برای مردم جذابیت داشته باشد و در چه قالبی برای مخاطب توزیع شود، نیاز به تخصص شما دارد. هر چند که تلاشهایی در این زمینه انجام شده مثل ویژه نامه حامیشهر که هدف آن فقط اطلاعرسانی به مردم است، اما کافی نیست. ما تلاش میکنیم مردم را آگاه کنیم که مطالباتشان را بشناسند و مطالبهگر شوند.
مدیر عامل آتش نشانی گفت: تا زمانی که حوزه عملیاتی ما بیشتر در آتش نشانی دیده میشود، نشان میدهد یک جای کار ایراد دارد یعنی مردم فقط حوزه عملیات را میشناسند و بخشهای دیگر سازمان آتش نشانی برای مردم ناشناخته مانده است.
وی ادامه داد: زمانی که حادثه تلخی اتفاق میافتد، هر چقدر هم ما به عملکرد خود افتخار کنیم، ولی ماجرا رخ داده است. اما آتشنشانی میتواند از حوادث تلخ جلوگیری کند. این موضوع مستلزم آن است که سازمان در زمینه ارتقای آگاهی مردم و اهمیت دادن به آنها بیشتر کار کند و از نیروهای متخصص این حوزه مثل سازمان صداوسیما کمک بگیرد.
داوری ضمن تاکید بر ضرورت افزایش سطح ایمنی در ساخت و سازها افزود: زمانی که مردم مکانی را برای زندگی انتخاب میکنند به شرایط فرهنگی منطقه، نمای ساختمان، مدیریت ساختمان توجه میکنند، اما به موضوع ایمنی توجه چندانی ندارند. در صورتی که یکی از عوامل لازم و ضروری است. ما وظیفه داریم از هر ظرفیتی برای آگاه سازی مردم استفاده کنیم و در زمینه تولید محتوای فنی که هم مردم پسند و جذاب باشد و هم با سرعت بیشتری به مخاطب برسد، به کمک شما نیاز داریم.
مدیر عامل آتش نشانی گفت: نمونههای نمایشی در حوزه آتش نشانی تولید شده است، به طور مثال شخصیت بابا برقی را به عنوان یک نمونه نزدیک به خودمان مشاهده کردیم و مخاطب زیادی هم داشت. ما قبول داریم میتوان یک شخصیتی را هم خلق کرد که درباره موضوعات مرتبط با آتش نشانی صحبت کند؛ به نظرم لازم است کار گروه مشخصی مخاطب شناسی داشته باشد و هدفگذاریها را طراحی کند.
مهدی داوری به همراه برخی از مدیران این سازمان با حضور در معاونت فضای مجازی رسانه ملی خواستار همکاری فیمابین این معاونت با سازمان آتش نشانی در زمینههای ایمنی و ارتقا سطح آگاهی مردمی شد.
انتهای پیام/