سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حرم شاهچراغ عزادار وفات حضرت فاطمه معصومه (س)

سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) در سالروز وفات کریمه اهل‌بیت حضرت معصومه (س) به سوگ نشست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آستان مقدس احمدی و محمدی علیهما السلام در روز وفات حضرت معصومه (س)، خواهر بزرگوار امام رضا (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) مملو از حضور زائران، مجاوران و عاشقانی است که برای عرض تسلیت به این مکان روحانی آمده اند.

زائران حرم مطهر از نقاط مختلف به شیراز آمدند تا در این روز غمبار به ساحت مقدس امام زمان (عج) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) تسلیت بگویند و این گونه عشق و علاقه خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نشان دهند.

سخنرانی مذهبی، مرثیه سرایی و عزاداری از جمله برنامه‌های حرم احمد بن موسی (ع) است.

حضرت فاطمه معصومه (س) در روز اول ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود؛ آن حضرت در خاندانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت؛ پس‌ازآن که پدر بزرگوارش امام موسی کاظم (ع) به شهادت رسید از محضر برادر بزرگوارش امام رضا (ع) بهره برد.

طاهره (پاکیزه)، حمیده (ستوده)، بِره (نیکوکار)، رشیده (حد یافته)، تقیه (پرهیزگار)، رضیه (خشنود از خدا)، مرضیه (مورد رضایت خدا)، سیده صدیقه (بانوی بسیار راستگو)، سیده رضیه مرضیه (بانوی خشنود خدا و مورد رضای او)، سیده نساء العالمین (سرور زنان عالم)، محدثه و عابده از لقب‌های ایشان می‌باشد.

لقب معصومه از سوی امام رضا (ع) به این بانوی والامقام اسلام داده‌شده است، علامه مجلسی دراین‌باره می‌گوید: امام هشتم شیعیان (ع) درجایی فرمودند که «هرکس معصومه را در قم زیارت کند، مانند کسی است که مرا زیارت کرده است.»

پس از ورود امام رضا (ع) در سال ۲۰۰ هجری قمری به خراسان، حضرت معصومه (س) بعد از یک سال، برای دیدار برادر به همراه کاروانی از شهر مدینه به سمت ایران حرکت کرد و در ۲۳ ربیع‌الاول وارد قم شد.

آن حضرت در این شهر مورد استقبال عده بسیاری از مردم مشتاق و شیفته اهل‌بیت (ع) قرار گرفت و پس از ۱۷ روز اقامت در منزل موسی ابن خزرج که به «بیت النور» شهرت یافت، در ۱۰ ربیع‌الثانی سال ۲۰۱ هجری قمری دیده از جهان فرو بست.

شانزدهم آذر امسال برابر با دهم ربیع الثانی، سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) است.
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.