سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل امورعشایری استان ایلام :

کوچ‌رو های ایلام در محدوده رودخانه‌ها اتراق نکنند

مدیرکل امورعشایری استان ایلام گفت: با توجه به هشدار‌های هواشناسی مبنی بر وقوع بارش باران شدید، عشایر و دامداران کوچ‌رو ایلام در محدوده رودخانه‌ها اتراق نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ,علی سلیمی مدیرکل امورعشایری ایلام گفت: با اشاره به گزارش‌های هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش شدید باران طی ساعت‌های آینده عشایر و دامداران کوچ‌رو ایلام در محدوده رودخانه و مسیر مسیل‌ها و جویبار‌ها اتراق نکنند.

او افزود: از طریق ارسال پیامک و نیز مراجعه حضوری به محل اسکان عشایر هشدار‌های لازم درخصوص آمادگی برای مواجهه با بارش زیاد به دامداران کوچ‌رو استان داده شده است.

مدیرکل امورعشایری ایلام اظهار کرد: عشایر کوچ‌رو و بومی استان باید محل مناسبی که در مسیر سیلاب نباشد به عنوان اتراقگاه انتخاب کنند.

او اضافه کرد: در هنگام وقوع باران از حضور و نزدیک شدن به حاشیه یا بستر رودخانه‌ها حتی اگر کم آب یا خشک باشد خودداری و از بردن دام‌های خود برای چرا به مناطق مرتفع به علت احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

سلیمی عنوان کرد: عشایر استان ایلام متشکل از ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار با جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر هستند که ۱۲ درصد جمعیت استان را شامل می‌شوند و متشکل از ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه هستند.

او یادآورشد: جمیعت عشایر ایلام در ۹۵ کانون قشلاقی و ییلاقی پراکنش دارند و ۱۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین نیز در اختیار دارند.

انتهای پیام/ د

 

برچسب ها: هواشناسی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.