مدیر کل امور عشایری استان ایلام گفت: امسال تعداد ناوگان‌های آبرسان به ۱۵ ناوگان تغییر پیدا کرد.

افزایش ناوگان‌های آبرسان در مناطق عشایری استان ایلام

سلیمی مدیر کل امور عشایری استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت:در حال حاظر سازمان امور عشایری بحث آبرسانی به عشایر را در دستور کار خود قرار داده است در سال گذشته استان ایلام تعداد ۱۰ ناوگان آبرسانی داشته است که به ۱۵ ناوگان تغییر پیدا کرده است و این تانکر‌ها ۱۰ هزار لیتری هستند.

وی بیان کرد: بخش عظیمی از راه‌های عشایری بر اثر سیل فروردین ماه دچار خسارت شدید شده اند که در حداقل زمان ممکن راه کوچ یلاقی عشایرانرا باز کردیم.

مدیر کل امور عشایری ادامه داد: جاده‌های ما جاده‌های در جه سه است که  فاقد هرگونه ابنیه هستند که در صورت کوچکترین بارندگی معمولا تخریب یا بعدا مسدود می‌شود از مشکلات دیگر جاده‌های عشایری آبشستگی جاده‌های عشایری است.

سلیمی از توزیع ۵۴۶ تن آرد در بین عشایر در طول یک ماه خبر داد و اشاره کرد: با توجه به نزولات آسمانی و بارندگی امسال بیشتر دام‌ها از مراتع استفاده می‌کنند.

وی یادآورشد:در بحث آتش سوزی مراتع جلساتی با اداره منابع طبیعی و محیط زیست تشکیل شده است و مناطق حادثه خیز شناسایی شده اند و برای عشایر استان ایلام کلاس توجیهی تشکیل شده است و در صورت رویت افراد ناشناس و مشکوک در دامنه طبیعت آن‌ها را گزارش دهند.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام اظهار کرد:۴۰ میلیارد با هدف افزایش تولید گوشت قرمز به عشایر اختصاص یافته است که در سال گذشته نزدیک به هزار تن افزایش تولید گوشت قرمز داشته ایم سال گذشته استان ایلام ۷ هزار و ۹۰۰ تن تولید گوشت قرمز داشته است.

وی عنوان کرد:۱۳۱ درصد گوشت قرمز استان به دست عشایر تامین می‌شود.

سلیمی افزود: ۹۷۳۶ خانوار با جمعیتی مبنی بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۲ ایل و ۳۲ طایفه مستقل در استان ایلام داریم.

وی تاکید کرد:عشایرها یک کارگاه تولیدی از زن، مرد، پیر و جوان هستند و استان ایلام چهاردهمین استان عشایری کشور است.

مدیر کل امور عشایری استان ایلام اعلام کرد: نزدیک به ۹ هزار تن گوشت قرمز و ۲۵ هزار ۱۷۸ تن شیر و ۴۶۸ تن روغن و ۱۵ هزار و ۷۰ تن پشم و صنایع دستیای از تولیدات امسال عشایر بوده است.

در پایان مدیر کل امور عشایری از عشایران محترم استان ایلام خواست برای آبرسانی آسان ، خانوار های عشایر در مناطق صعب العبور اسکان نکنند.

انتهای پیام/ د

آبرسانی به مناطق عشایری

برچسب ها: تولید ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.