سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده مطالعه و مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در صورت تامین اعتبار آماده مطالعه، احیا و مرمت بخش‌های مختلف بازار تاریخی اردبیل هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه هم‌اندیشی با جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل با بیان اینکه بازار اردبیل یکی از جاذبه‌های گردشگری و نبض اقتصادی شهر است، گفت: وظیفه میراث فرهنگی در قبال تمام آثار ثبتی این استان که نزدیک به ۱۲۰۰ مورد است؛ حفظ، مرمت و احیا آن‌هاست.

او با اشاره به اینکه پارسال سرای امام جمعه و سرای وکیل مرمت شد تصریح کرد: بدنه چابک میراث فرهنگی، در صورت تامین اعتبار آماده هرگونه مطالعه، مرمت و احیا مجموعه‌های نیازمند بافت بازار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بابیان اینکه  مجموعه ۹ هکتاری بازار نه تنها در بُعد اقتصادی، بلکه در حوزه فرهنگی و مراودات اجتماعی حائز اهمیت است، افزود: نیازمند رفع موانع برای احداث سرویس‌های بهداشتی و ایستگاه آتش‌نشانی است.

فلاحی گفت: بافت تاریخی و بازاراردبیل نیازمند یک مدیریت واحد برای بررسی و مطالعه وضع موجود، آسیب‌شناسی و طراحی در حوزه‌های ساخت بناهای مورد نیاز، جداره شهری، خط آسمان و معماری منظر است.

او با اشاره به اهمیت حفظ مواریث فرهنگی، تصریح کرد: در قانون، هرگونه تعرض به آثار تاریخی جرم حساب شده و طبیعتاً مخدوش کردن بدنه بازار و حذف پایه و ستون‌ها از جانب برخی کسبه نیز در ذیل همین قانون از مصادیق جرم حساب می‌شود که با اینگونه فعالیت‌ها که سبب به خطر انداختن تمام بازار می‌شود، از طریق مراجع قانونی بدون اغماض برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.