در این ویدئوهای تبلیغاتی، از گویندگان خبر بیبیسی فیلمبرداری و فیلم به گونهای تدوین شده بود که القا کند این شبکه تلویزیونی هم طرفدار حزب محافظهکار است. هرچند حزب محافظهکار این اتهام را نمیپذیرد و معتقد است فیلمها برای گمراهسازی و یا تغییر گزارش ویرایش نشده بودند.
بنابر اعلام یوتیوپ، این آگهیها بیش از یک میلیون بار دیده شدهاند و محافظهکاران ۳۰ هزار یورو برای آنها هزینه کرده اند. این شبکه اجتماعی اعلام کرد «این مطالب را به دنبال ادعای معتبر مالکیت معنوی از سوی دارنده حقوق یعنی بیبیسی حذف کردیم.»
به دنبال حذف این آگهیها، کارمندان بیبیسی که در این ویدئوها نمایش داده شده بودند نیز از این اقدام یوتیوپ استقبال کردند.
قرار است در ۱۲ سپتامبر انتخابات زودهنگام پارلمانی در انگلیس برگزار شود. در ۱۷ اکتبر، لندن و اتحادیه اروپا پس از مذاکرات طولانی سرانجام به توافق جدید بر سر برگزیت رسیدند، اما این توافق با مقاومت شدیدی از سوی پارلمان مواجه شد و پس از سه دور رایگیری ناموفق، بوریس جانسون تصمیم به انحلال پارلمان و برگزاری زودهنگام انتخابات گرفت. دو حزب محافظهکار و کارگر از رقیبان اصلی این انتخابات هستند.
انتهای پیام/