سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنانی که نمی خواهند مادر شوند/ آینده هراسی مانعی بر تولد فرزندان

جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: آینده هراسی زنان و چشم اندازهای آنها از وضعیت اقتصادی و شغل مانعی بر تولد فرزندان شده است.

امان قرایی جامعه شناس و استاد دانشگاه خوارزمی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: زنان امروز به دلایل متفاوتی از تولد فرزند استنکاف می کنند.

او تصریح کرد: آینده هراسی از تولد فرزند، ناکامی در ازدواج اطرافیان، بیکاری و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن همگی از دلایل مربوط به عدم باروری زنان امروز شده است.

جامعه شناس و استاد دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه این تفکر غلط حاصل عدم آگاهی و نداشتن بینشی صحیح در زندگی است  گفت: هیچ عاملی به اندازه تغییر نگرش و تغییر دید زنان در مساله باروری موثر نیست.

قرایی افزود: اینگونه تفکرات آسیب گرایانه منجر به بروز ازدواج های سفید می شود که البته بهتر است تعبیر ازدواج سفید نکنیم چون چنین ازدواجی نه تنها سفید که سیاه نمایی زندگی و تغییر سبک زندگی است.

او تصریح کرد: تعبیر همباش های سیاه تعبیر دقیق تری از این ازدواج داردو باید زنان نسبت به آینده زندگی خود واقع بینانه تر نگاه کنند.

جامعه شناس و استاد دانشگاه خوارزمی گفت: اصلاح باورها و تغییر در بینش های افراد جامعه اول از هرچیزبه خود فرد متکی است پس بهتر است به جای سیاه نمایی آینده خود واقع بینانه به زندگی بنگرد.

انتهای پیام//ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.