سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشکیل تعاونی‌های تخصصی تأمین نیاز تولیدکنندگان صنایع‌دستی در خراسان شمالی

معاون صنایع‌دستی خراسان شمالی از تشکیل شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی در حوزه تخصصی تأمین نیاز تولیدکنندگان در سه رشته چرم، پارچه‌بافی و کلاه بافی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،علی عابدی معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: این شرکت‌های تعاونی با هدف حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی به جهت فراهم‌سازی بستر مناسب برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز و فروش تولیدات تشکیل می‌شود.

عابدی با بیان اینکه افزایش قیمت مواد اولیه امروز یکی از مشکلات تولیدکنندگان صنایع‌دستی است، عنوان کرد: علاوه بر این، بسیاری از تولیدکنندگان نیز مجبور هستند مواد اولیه خود را به‌صورت شخصی و انفرادی خریداری کنند که هزینه‌های حمل‌ونقل، جابجایی و انبارداری بر قیمت نهایی تولیدات می‌افزاید.

او عنوان کرد: با تشکیل شرکت‌های تعاونی صنایع‌دستی و همگرایی تولیدکنندگان این حوزه در زمینهٔ تأمین نیاز و مواد اولیه برای تولید، می‌توان این مشکلات را تا حد ممکن کاهش داد.

عابدی گفت: بر این اساس در مرحله اول برای سه رشته صنایع چرم، پارچه‌بافی و کلاه بافی در شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و گرمه و جاجرم فراخوان تشکیل تعاونی‌ها منتشر و صنعتگران می‌توانند بدون محدودیت عضو این تعاونی‌ها شوند و هیئت‌مدیره را از بین خود انتخاب کنند.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: در مراحل بعدی و با گسترش فعالیت شرکت‌های تعاونی، درزمینهٔ فروش محصولات نیز از آن‌ها حمایت خواهیم کرد و اولویت پرداخت تسهیلات با اعضای این تعاونی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/د

 

برچسب ها: صنایع دستی ، گردشگری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.