مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت:بازارچه‌های صنایع‌دستی در روستا‌های هدف گردشگری خراسان شمالی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان پناه مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یکی از برنامه‌های مهم روستا‌های هدف گردشگری را ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی عنوان کرد و گفت: بازارچه‌های محلی صنایع دستی در روستا‌های هدف گردشگری روئین، درکش و اسفیدان با هدف رونق تولید صنایع دستی و اقتصاد محلی و نیز توسعه گردشگری راه اندازی می‌شود.

یزدان پناه با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی کارگاه‌های بزرگ و بازارچه دائمی صنایع دستی از دیگر برنامه‌های این حوزه برای امسال است، افزود: تلاش می‌کنیم با برگزاری هفته‌های فرهنگی، برپایی و حضور در نمایشگاه‌های سراسری صنایع دستی، بیش از پیش تولیدات صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی استان را معرفی کنیم.

وی کسب ۱۰ عنوان نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی، همایش فعالان صنایع دستی و تجلیل از برگزیدگان، برندسازی ۵ رشته و برگزاری اکسپوی صنایع دستی را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده این حوزه برای سال ۹۸ عنوان کرد.

همچنین پارسال با پرداخت ۵۲ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال تسهیلات صنایع دستی برای ۵۷۰ نفر ایجاد اشتغال شد.
انتهای پیام/ط

بازارچه‌های صنایع‌دستی در روستا‌های هدف گردشگری

برچسب ها: اشتغال ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.