سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معدوم سازی دو پیاز گل وارداتی در ساری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: دو پیاز گل وارداتی بدون گواهی بهداشتی در ساری معدوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،رضا پورفلاح مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری گفت: دو عدد پیاز گل وارداتی که بدون گواهی بهداشتی به وزن یک کیلوگرم از کشور هلند وارد شده بود، در این شهرستان امحا شد.

او افزود:بنا به ماده ۱۱ و ۱۲ قانون حفظ نباتات وارد کردن بذر، پیاز، قلمه، پیوند، ریشه، میوه، نهال و تخم نباتات و به طور کلی هر گونه نبات و قسمت‌های نباتی به کشور‌مستلزم دریافت مجوز از سازمان حفظ نباتات است و محصولاتی که آلوده و یا به لحاظ اسناد بهداشت گیاهی دارای نقص باشند در درجه نخست، مرجوع می‌شوند و چنانچه وارد کننده نتواند محموله را مرجوع کند، امحا صورت می‌گیرد.

پورفلاح گفت: با اشاره به اینکه هر محصول کشاورزی وارداتی، ظرفیت انتقال آفات و بیماری‌ها را دارد، افزود: با جلوگیری از ورود آفات، بیماری‌های قرنطینه‌ای هم چنین پرهیز از خطرات آگروتروریستی برای مصرف کنندگان، از پوشش گیاهی نیز حراست و نگهداری شود.

او افزود: این مدیریت، نظارت کامل بر کنترل همه جانبه واردات محصولات کشاورزی دارد تا این محصولات سالم و با داشتن گواهی بهداشت به دست مصرف‌کنندگان برسند.

پورفلاح گفت: اعمال ضوابط قرنطینه گیاهی در ایستگاه‌های قرنطینه‌ای انجام می‌گیرد و در صورت نبود آلودگی و کامل بودن مدارک گواهی بهداشت گیاهی، محصولات کشاورزی وارد و یا ترانزیت می‌شوند.
 
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.