سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفکر بسیجی الگو گرفته از فرهنگ عاشورایی

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران در نخستین مراسم گرامیداشت شهدای بسیج دانش آموزی دختر مازندران گفت: تفکر بسیجی الگو گرفته از فرهنگ عاشورایی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ عسگر مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران امروز در نخستین مراسم گرامیداشت شهدای بسیج دانش آموزی دختر مازندران که در سالن غدیر سپاه کربلای مازندران برگزار شد، با بیان اینکه نگاه شهدای بسیجی ما به ویژه دانش آموزان شهید نگاه آن جهانی بوده گفت: تفکر بسیجی بر گرفته از فرهنگ عاشورایی بوده است.

او افزود: بسیج این نهاد این جریان و حنبش در حال حاضر در کشور‌های مختلف مانند عراق، لبنان سوریه الگو شده است.

سرهنگ مجیدی گفت: شاید در گذشته کشور‌های منطقه چندان روی کشور ایران حساب نمی‌کردند، اما نتیجه و ثمرات شجاعت و مقاومت بسیجیان شهید بود که کشور‌های منطقه روی کشور ما حساب و مشورت می‌کنند.

او افزود:شما نسل سوم و چهارم انقلاب باید در گام دوم انقلاب ادامه دهندگان راه شهدا و آرمان‌های شهدا و حافظ انقلاب و پشتیبان نظام باشید.

سرهنگ مجیدی گفت: خواهران بسیجی دانش آموز در سنگر علم آموزی و حفظ عفاف و حجاب باید تلاش کنند که مرکز اسلام است.

او با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب جهانی است افزود: هر جا فعالیت می‌کنیم باید وظیفه خود را درست انجام دهیم که مانند جهاد است.

معاون اجرایی سپاه کربلای مازندران گفت: همانگونه که در ۸ سال دفاع مقدس اگر هر یک از رزمندگان به وظیفه خود عمل نمی‌کردند حتما رخنه ایجاد می‌شد، در حال حاضر هم اگر هر کس به وظیفه خود درست عمل نکند دچار رخنه و مشکلاتی در کشور می‌شویم.

حجت الاسلام روح الله ترابی نژاد معاون فرهنگی قرارگاه خاتم الانبیا در پیشرفت و آبادانی کشور در این مراسم با توجه به وضعیت اقتصادی کشور گفت: بر اساس نیاز‌ها رفتار‌ها شکل می‌گیرد.

او با بازگو کردن خاطرات رزمندگان شهدا در ۸ سال دفاع مقدس افزود: شهدای دانش آموز با سن کمی که داشتند ترسی از تیر و گلوله دشمن نداشتند جان دادند و به مقام والای شهادت رسیدند.

حجت الاسلام ترابی نژاد گفت:۵۵۰ هزار دانش آموز پسر جنگیدند و دفاع و به همین اندازه دانش آموز دختر در پشت جبهه کمک می‌کردند.

معاون فرهنگی قرارگاه خاتم الانبیا افزود:۳۶ هزار دانش آموز کشور به مقام رفیع شهادت نایل شدند، ۸۵۶ نفر جانباز شدند تا عزت شرف و خاک و ناموس حفظ شود.

او گفت: بیش از ۲۰ کشور با اعزام سرباز به عراق در کنار سربازان عراقی، جنگیدند، اما دانش آموزان بسیجی در مقابل همه‌ی امکانات نظامی ایستادند مقاومت کردند تا به مقام شهادت رسیدند.

تجلیل از دانش آموزان بسیجی و برگزاری سرود و تأتر انقلابی توسط دانش آموزان بسیجی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در پایان این مراسم از تمثال ۴ شهید دختر دانش آموز بسیجی مازندران، شهید طوبی یزدانخواه، ندا و نغمه باقری و شهید شاخص سید طاهره هاشمی رونمایی شد.

انتهای پیام /س
برچسب ها: شهدا ، سپاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.