سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

بررسی سیاست‌های اجرایی بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران

اعضای شورای شهر تهران پیشنهاد‌های خود برای بررسی طرح سیاست‌های اجرایی بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ادامه بررسی طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران در دستور کار یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران در پشینهاد خود در اصلاح بند ۱-۶ گفت: پیشنهاد من این است ارائه لایحه از شهرداری برای ساز و کار مناسب جهت بهره برداری و اجاره املاک و مستغلات شهرداری برای درآمد پایدار لحاظ شود.

حجت نظری در تشریح پیشنهاد خود گفت: باید املاک خریداری شده را احصاء کنیم که متاسفانه هنوز آمار دقیقی از املاک شهرداری وجود ندارد.

او ادامه داد: بهره برداری از املاک زمانی امکان پذیر است که تعداد دقیق املاک احصاء شود و بدانیم که چگونه می‌خواهیم از آن‌ها درآمدزایی کنیم.

مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ما در حوزه املاک شهرداری بند مخصوص داریم تا از این ظرفیت‌ها استفاده شود و اگر ما بخواهیم به این پیشنهاد رأی مثبت دهیم ممکن است این پیشنهاد هزینه‌ای برای مدیریت شهری ایجاد کند.

پس از مخالفت فراهانی، محمد جواد حق شناس دیگر عضو شورای شهر تهران در موافقت با تصویب این پیشنهاد گفت: موضوع احصاء املاک شهرداری تهران مهم است، زیرا املاک شهرداری یکی از منابع درآمدی است.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان این پیشنهاد در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد و اعضا با ۱۰ رأی موافق پیشنهاد ارائه لایحه از شهرداری برای سازوکار مناسب جهت بهره برداری و اجاره املاک و مستغلات شهرداری را به تصویب رساندند.

در ادامه پیشنهاد سرانه کمک رفاهی مستقیم و غیر مستقیم به کارکنان شهرداری معادل اعتبار سال ۹۸ با لحاظ افزایش تورم مطرح شد که این پیشنهاد بدون هیچ مخالفی در صحن شورا به رأی گذاشته شد که اعضا با ۱۸ رأی موافق آن را به تصویب رساندند.

پیشنهاد دیگری که از سوی حجت نظری عضو شورای شهر تهران مطرح شد این بود که هرگونه برون سپاری خارج از چارچوب قانون منوط به تعیین و تکلیف منابع موجود اعم از نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات است که باید به تأیید کمیسیون‌های تخصصی برسد.

مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این پیشنهاد گفت: جهت گیری‌ها باید هم سو با نظر کمیسیون تخصصی باشد و اگر ما بخواهیم جزء به جزء پیشنهاد‌هایی را به این شکل مطرح کنیم نافی سیاست‌های کلان است.

پس از اظهار نظر فراهانی و رسولی خزانه دار شورای شهر تهران گفت: اصل حرف آقای نظری درست است، من سازمانی مثال می‌زنم که ۲۵۰۰ نیرو دارد و در آن حوزه برون سپاری نیز می‌شود، اما باید اعلام کنم که این پیشنهاد در اینجا جایگاهی ندارد.

پس از اظهار نظر موافقان و مخالفان بنا به تشخیص حجت نظری عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داده شده  پس گرفته شد.

پیشنهاد دیگری که در طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ مطرح شد مربوط به بند ۲-۱-۸ بود مبنی بر اعتبارات موضوع مواد ۱۶ و ۱۷ کمک به اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله پاداش کارمندان تا سقف ۲ درصد که حجت نظری در تشریح پیشنهاد خود گفت: در متن پیشنهاد موضوع آمده و ما می‌خواهیم سقف پاداش کارکنان تا ۲ درصد در نظر گرفته شود.

بهاره آروین رئیس کمیته شفافیت شورای شهر در مخالفت با این پیشنهاد گفت: به دلیل آن که این پیشنهاد ضابطه‌مند نیست، ممکن است نتوانیم بررسی کنیم که به چه شکل هزینه می‌شود.

پس از اظهار نظر آروین پیشنهاد حجت نظری عضو شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد که با ۱۵ رأی موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.