فراهانی جهت اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان به شهردار تهران تذکر داد.

پاینده/شهرداری برای مناسب سازی اماکن و معابر پایتخت برای معلولان تذکر گرفتبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود یکصد و هشتادمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه ۱۲ آذر ماه برگزار شد، با تأکید بر لزوم توجه به اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمانی، گفت: به سهم خودم از کم‌کاری‌ها و بی‌توجهی‌هایی که در ادای حق به شهر این عزیزان (افراد معلول، ناتوان و کم‌توان) شده است، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم شاهد تحقق شهر دسترس پذیر در تهران برای ادای حق این عزیزان باشیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: دسترس نبودن شهر برای معلولان سبب شد تا این گروه از شهروندان از حق زندگی در شهر به صورت کامل برخوردار نشوند و در این شرایط هرچه میزان معلولیت جسمی حرکتی این دسته از عزیزان بیشتر باشد، مشکلات آن‌ها نیز بیشتر می‌شود.

فراهانی با تأکید بر این نکته که در این شرایط فراهم کردن دسترسی جهت حمل ونقل آسان برای معلولان، افراد کم‌توان و ناتوان موضوعی مورد توجه است، گفت: شهرداری از طریق دسترس‌پذیر کردن شهر و تسهیل استفاده این عزیزان از شبکه حمل ونقل عمومی باید قدم بردارند.

او ادامه داد: با اشاره به ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان، گفت: شهرداری‌ها مکلف هستند صدور پروانه احداث، بازسازی و پایان کار برای تمامی ساختمان‌ها و اماکن با کاربری عمومی از جمله مجتمع‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و آموزشی را با رعایت ضوابط و استاندارد‌های مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مشروط کند، برای دسترسی افراد دارای معلولیت مشروط کند.

عضو شورای شهر تهران بیان کرد: موضوعی که در صدور پروانه‌های ساختمانی و پایان کار مورد توجه شهرداری قرار دارد و شهرداری باید به وظیفه قانونی خود عمل کند، بدون شک زمینه‌ساز بهبود و ارتقای سطح دسترس‌پذیری معلولان در تهران خواهد شد.

فراهانی گفت: بر این اساس من به عنوان نماینده مردم شریف تهران در اجرای بند ۳ ماده ۷۱ قانون شورا‌های اسلامی کشور درباره لزوم توجه به اجرای ماده ۴ قانون حمایت از حقوق معلولان در صدور پروانه و پایان کار ساختمان‌ها به شهرداری تهران تذکر می‌دهم و انتظار دارم شهرداری بیش از گذشته به مسئله دسترس پذیری شهر و خدمت به معلولان توجه کند.

او افزود: امیدوارم با اقدام به موقع، مؤثر و اهتمام شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به دسترس‌پذیر نمودن تهران برای زندگی همه شهروندان به ویژه معلولان عزیز باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار