سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کاهش سهم نفت در بودجه نشانگر مقاومت در قبال دشمن

ذوالفقار گفت: با کاهش سهم نفت در بودجه میزان مقاومت اقتصاد ایران در برابر تحریم‌های بین المللی به طرز باور نکردنی بیشتر می‌شود.

مرتضی ذوالفقار کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی کشور در بودجه سال آینده، اظهار کرد: پیش بینی مصارف دولت در طول یک سال برعهده بودجه است؛ همچنین بودجه یک برنامه مالی برای کنترل دخل و خرج آینده در کشور است.

وی ادامه داد: اهداف بلند مدت، کوتاه مدت و برنامه‌ها طی یک زمان معین بر عهده بودجه است و آن می‌تواند مسیر حرکت در کشور را مشخص کند.

این کارشناس اقتصادی در خصوص بخش‌های مختلف بودجه، گفت: بودجه عمومی دولت شامل ۲ بخش است که بخش اول مربوط به پیش بینی دریافت‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم در سال مالی قانون بودجه و بخش دوم مربوط به پیش بینی پرداخت‌ها از محل درآمد‌های عمومی و خصوصی برای اعتبارات عمرانی و جاری می‌شود.

ذوالفقار تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های جدید آمریکا برای موفقیت در برابر این کشور طرح کاهش وابستگی به درآمد‌های دولت به نفت باید به طور جدی بررسی و مورد بحث قرار بگیرد، زیرا در این صورت میزان مقاومت اقتصاد ایران در برابر تحریم‌های بین المللی به طرز باور نکردنی بیشتر می‌شود.


بیشتر بخوانید:آخوندی:یکی از راه‌های پرداخت بدهی دولت واگذاری اوراق بدهی است /سیف: 80 هزار میلیارد تومان کل بدهی سیستم بانکی و بانک مرکزی 


این کارشناس گفت: چندی پیش اعداد و ارقامی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور منتشر شد که نشان می دهد منابع عمومی عملکرد بودجه طی سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷ رشد ۲.۴ برابری را تجربه کرده است.

وی در پایان اظهار کرد: مدتی پیش رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عنوان کرد که سال آینده فروش نفت خام خود را به حداقل می‌رسانیم تا وابستگی به نفت در بودجه سال آینده به پایین‌ترین حد خود برسد. وابستگی بودجه به نفت در امسال ۲۷ درصد و سال آینده ۱۴.۵ درصد عنوان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نفت ، اخباراقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.