سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بهزیستی فارس:

تصادف، ۴۹ درصد علت معلولیت‌ها در فارس است/ افزایش حق پرستاری افراد دارای آسیب نخاعی

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: افراد تحت پوشش که دچار ضایه نخاعی هستند، یک هزار و ۱۷ نفر یعنی ۴۹ درصد به علت تصادف دچار معلولیت شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، صادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی فارس با اشاره به شعار روز جهانی افراد دارای معلولیت «ارتقای مشارکت افراد دارای معلولیت برای دستیابی به توسعه فراگیر، عادلانه و پایدار» اظهار کرد: ۱۲۷ هزار و ۵۲ معلول در سطح استان تحت پوشش بهزیستی استان فارس هستند که همگی از خدمات غیرمستمر استفاده می‌کنند، اما خدمات مستمر به ۶۵ هزار نفر تعلق می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی فارس ادامه داد: از افراد تحت پوشش که دچار ضایه نخاعی هستند، یک هزار و ۱۷ نفر یعنی ۴۹ درصد به علت تصادف دچار معلولیت شدند و ۱۳ درصد از معلولیت‌ها نیز ناشی از سقوط از ارتفاع است.

او با اشاره به اینکه استان فارس به علت بروز حوادث رانندگی بیشترین معلول آسیب نخاعی را دارد، افزود: حق پرستاری افراد آسیب نخاعی در گذشته ۲۰۰ هزار تومان بود که با افزایش ۲ و نیم برابری به ۵۵۴ هزار تومان رسیده است.

کشفی نژاد تصریح کرد: در استان فارس برای ۲ هزار و ۷۷ نفر حق پرستاری واریز شده است که این مبلغ موجب قطع شدن یارانه یا سرانه معیشتی نخواهد شد.

مدیرکل بهزیستی فارس درخصوص تحویل واحد مسکونی خانواده‌های دارای معلول، بیان کرد: یک هزار و ۵۷ واحد مسکونی در سطح کشور به خانواده‌های دارای دو معلول تحویل شد که سهم استان فارس ۵۱ واحد مسکونی است.

او با اشاره به طرح حمایت از اشتغال معلولان گفت: در گذشته کارفرمایانی که معلولان را جذب کار می‌کردند هزینه حق بیمه را پرداخت سپس از بهزیستی دریافت می‌کردند که در برخی اوقات به علت کمبود اعتبارات بهزیستی به مشکل بر می‌خوردیم، اما با توافق بهزیستی و تأمین اجتماعی، کارفرما از پرداخت حق بیمه فرد معلول معاف و برعهده تإمین اجتماعی گذاشته شد.

کشفی نژاد افزود: در جهت پیشگیری از معلولیت، غربالگری بینایی و شنوایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام می‌شود.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بهزیستی ، حوادث
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.