سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد ۴۸ فرصت سرمایه گذاری در حوزه موقوفات بافت

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه از فراهم شدن زمینه ۴۸ فرصت سرمایه گذاری در حدود موقوفات شهرستان‌های این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی شریف رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه  از فراهم شدن زمینه ۴۸ فرصت سرمایه گذاری در حدود موقوفات شهرستان‌های این اداره خبر دادوافرود: پس از انجام مراحل قانونی و اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح این اراضی به افراد متقاضی واگذار می‌شود.

او افزود: با تغییر رویکرد در نحوه واگذاری اراضی و املاک موقوفات، از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۸ فرصت سرمایه گذاری در قالب عقد مشارکت مدنی در حوزه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه شناسایی شده که پس از انجام مراحل قانونی و اخذ مجوز از مراجع ذی صلاح به افراد متقاضی واگذار می‌شود.

او افزود: این فرصت‌های سرمایه گذاری با رعایت طرح‌های تفصیلی شهری و هادی روستایی و نیاز منطقه احصا شده اند و شامل پروژه‌هایی نظیر: ساخت کلینیک درمانی، پاساژ، کشت گل محمدی، ساخت زائر سرا، اقامت گاه بوم گردی، کاشت درخت وموارد تجاری و صنعتی می‌باشند.

شریف تصریح کرد: رویه‌های غلطی که در سال‌های گذشته در سازمان وجود داشته باعث شده از سرمایه موقوفات آنگونه که لازم بوده استفاده بهینه ومطلوب نشود و همین امر موجب شد که تقریبا از سال ۸۸ به بعد واگذاری زمین تحت هر شرایطی با اعطای حق تملک اعیان به افراد، مطلقا ممنوع شود.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه تصریح کرد: با سیاست‌های اخیر سازمان اوقاف منبعد هرگونه واگذاری زمین صرفادر قالب مشارکت مدنی و سرمایه گذاری خواهد بود که این امر میتواند هم به توسعه شهری وهم به رونق تولید در روستا‌ها کمک شایانی کند و موجب احیای بهتر اراضی موقوفات شود.

انتهای پیام/س

تغییر رویکرد در نحوه واگذاری اراضی و املاک موقوفات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.