سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: در جلسات استماع کنگره شرکت نمی‌کنم

کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در جلسه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان این کشور درباره استیضاح وی در پرونده رسوایی اوکراین گیت شرکت نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پولتیکو، کاخ سفید اعلام کرد به مجلس نمایندگان آمریکا اطلاع داده که دونالد ترامپ، رئیس‌‎جمهور آمریکا در جلسه کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا درباره استیضاح او در پرونده رسوایی اوکراین گیت شرکت نخواهد کرد.

پولیتیکو نوشت این تصمیم نشان دهنده این موضوع است که ترامپ به توصیه متحدان خود در دولت و هم حزبی‌هایش در مجلس نمایندگان آمریکا گوش کرده و نمی‌خواهد با حضور در جلسه استماع کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در این باره به روند استیضاح اعتبار دهد؛ چرا که آن‌ها این فرایند را غیرقانونی و نامشروع می‌دانند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد کاخ سفید روز یکشنبه با ارسال نامه‌ای به رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور نماینده خود را برای شرکت در جلسه تحقیق روز چهارشنبه درباره استیضاح اعزام نمی‌کند.

پت سیپولون، مشاور رئیس جمهور آمریکا در این نامه به جرالد نادلر اعلام کرد، «در حالیکه شاهدان جلسه استیضاح هنوز معرفی نشده اند و در حالیکه مشخص نیست آیا کمیته قضایی می‌تواند یک رویه عادلانه در جلسات بعدی فراهم کند یا خیر، نمی‌توان انتظار داشت که تیم ترامپ در این جلسه شرکت کند.»

سیپولون همچنین در این نامه تاکید کرد، کاخ سفید تا مهلت نهایی روز جمعه، درباره جلسه دوم تحقیق درباره استیضاح به طور جداگانه واکنش نشان خواهد داد.


بیشتر بخوانید: بررسی گزارش کمیته اطلاعات کنگره درباره استیضاح ترامپ


جو بایدن، معاون رئیس‌جمهور پیشین آمریکا (باراک اوباما) و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات سال ۲۰۲۰ این کشور در یک سلسله توئیت گفته است باقی ماندن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به مدت ۸ سال در کاخ سفید بر هویت ملت آمریکا تاثیر می‌گذارد و این خطری بزرگ برای این کشور است که نباید اتفاق بیفتد.

بایدن با اشاره به اینکه ترامپ درکی از احساس و خواسته مردم آمریکا ندارد، گفت ترامپ در حال کار کردن روی اولویت‌های دولت خود است که در خدمت ثروتمندان است. (بیشتر بخوانید)

محتوای گفت‌و‌گوی ترامپ و رئیس‌جمهور اوکراین که بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد، رسوایی بزرگی را برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به همراه داشته و او را در معرض استیضاح قرار داده است.

او طی تماسی تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد. افشای این موضوع باعث شد دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر گزینه استیضاح را مطرح کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.