سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:

مقررات و ضوابط ترافیکی جزئی از هنجارهای اجتماعی جامعه هستند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت: مقررات و ضوابط ترافیکی جزئی از هنجاری اجتماعی جامعه هستندکه همه ملزم به رعایت آن‌ها می‌باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:مقررات و ضوابط ترافیکی جزئی از هنجاری اجتماعی جامعه هستندکه همه ملزم به رعایت آن‌ها می‌باشند.

او ادامه داد: بر این اساس رفتار‌های که برخلاف مقررات راهنمایی و رانندگی صورت گیرد نوعی هنجارشکنی درجامعه محسوب می‌شود.

کهزادی ادامه داد: این گونه هنجارشکنی همانند هنجارشکنی در دیگر زمینه  های اجتماعی تا جایی که از حد کم و بیش شناخته شده تجاوز نکند، امری عادی است ، چرا که جامعه‌ای نمی‌توان یافت که هیچ گونه خلافی در آن صورت نگیرد.

او اظهار کرد: بنابراین هرگاه شمار هنجارشکنی‌ها در جامعه‌ای و در زمینه‌ای خاص از میزان متعارف فراتر رود ، علل و نقایصی در کار است که باید جستجو کرد و درپی رفع آن‌ها برآمد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام کرد:  افزایش غیرعادی میزان هنجارشکنی دریک جامعه بازگو کننده ناتوانی آن جامعه در به عهده گرفتن دو وظیفه اصلی خویش یعنی آموزش هنجار‌ها و نظارت بر رفتار افراد است.

او مطرح کرد: بی توجهی به مقررات مربوط به ترافیک و بالا بودن میزان هنجارشکنی در این زمینه و درنتیجه نابسامانی و آشفتگی ترافیک نیز ناشی از همین ناتوانی است و چاره این درد‌ها قبل از هرچیزی در آموزش بهتر مقررات و دقت بیشتر در نظارت نهفته است.

کهزادی بیان کرد: وقتی عملی خلاف هنجار‌های اجتماعی صورت می‌گیرد سهم جامعه دراین هنجارشکنی اگر از سهم شخص هنجارشکن بیشترنباشد از آن کمتر نیست.

انتهای پیام/ ن

لزوم رعایت هنجار های اجتماعی در ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.