سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم روز جهانی معلولان در اراک

مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در کوه نور اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در اراک برگزار شد.

 حسنی معاون فرهنگی ورزشی شهرداری اراک در این مراسم  گفت: جشنواره فرهنگی ورزشی دانش آموزان معلول در شهر اراک برای ایجاد نشاط و سلامتی و برای ششمین سال برگزار شد.

حسنی افزود: در این جشنواره بیش از ۵۰۰ نفر از معلولین دانش آموز شهر اراک حضور داشتند که در ۱۰ رشته ورزشی با هم رقابت کردند و به همه ۵۰۰ نفر جوایزی اهدا شد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با هدف ارتقاء رشد اذهان عمومی درباره مسائل مربوط به معلولیت‌های مختلف؛ و افزایش آگاهی‌ها از سال ۱۹۹۲ روز ۳ دسامبر را روز جهانی معلولین اعلام کرد.

معلول به کسی گفته می‌شود که بر اثر نقص جسمی یا ذهنی، اختلال قابل توجهی به طور مستمر بر سلامت و کارایی عمومی، و یا در شئون اجتماعی، اقتصادی و حرفه‌ای او به وجود آید، به طوری که این اختلال، از استقلال فردی، اجتماعی و اقتصادی او بکاهد که این گروه، شامل ناشنوا، نابینا، و معلول جسمی، حرکتی و ذهنی می‌باشد.

بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در جهان به دلیل نقص در سیستم روحی و مغزی جسمی و حسی از معلولیت رنج می‌برند و این افراد هر کجا که باشند و در هر نقطه‌ای از دنیا که به سر برند به دلیل موانع ظاهری و یا اجتماعی با محدودیت‌هایی در زندگی خود مواجه می‌شوند.

انتهای پیام / ج

مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در کوه نور اراک برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.