سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه کشور؛

ششمین کلینیک حقوقی کشور در میبد افتتاح شد

ششمین کلینیک حقوقی کشور با حضور رئیس مرکز پژوهش‌ های قوه قضائیه کشور با زیربنای ۲۰۰ متر مربع و ۱۵۰ میلیون تومان در شهرستان میبد راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،  حجت الله علم الهدی رئیس مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه کشور در مراسم افتتاح کلینیک حقوقی کشور در میبد،گفت:کلینیک‌های حقوقی از مراکزی هستند که از سوی دانشگاه‌ها برای خدمات رسانی به مردم ایجاد می‌شوند.

او با اشاره به فعالیت های دانشکده‌های پزشکی، بیمارستان و درمانگاه ها، افزود: کلینیک های حقوقی نیز در کنار دانشگاه‌های دیگر می‌تواند در احقاق حقوق مردم، حقوق عامه، آموزش‌های همگانی حقوق، پیشگیری از تشکیل پرونده‌ها و مشاوره‌های حقوقی کمک  مردم باشد.

علم الهدی گفت: این کلینیک ها می توانند نظریه علمی دانشگاه را به فضای عملی و کاربردی حقوق نزدیک و به رشد علمی کشور کمک کنند.

او در آستانه ۱۲ آذر سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه آیا قانون اساسی کشور پاسخگوی مسائل امروز کشور هست و یا نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، ادامه داد: قانون اساسی یکبار در سال ۶۸ مورد بازنگری قرار گرفت و یکی از موضوعاتی که به قانون اضافه شد شیوه بازنگری درقانون اساسی بود.

رئیس پژوهشگاه حقوقی قوه قضائیه کشور گفت:اصل ۱۷۷ قانون اساسی سازوکاری را برای این موضوع پیش بینی کرده است، اما اصلاح قانون اساسی امتیاز به حساب نمی‌آید و هرچه ثبات و دوامش بیشترباشد ارزش بیشتری دارد.

علم الهدی با بیان اینکه یکی از اشتباهات این است که مشکلات اقتصادی و ناکار آمدی‌ های موجود را به قانون اسای گره می‌ زنند، تصریح کرد: نباید خیلی از مشکلات موجود درک شور را لزوما به قانون اساسی گره زد چرا که مشکلات اقتصادی ربطی به قانون اساسی ندارد و عملکرد‌ها و مدیریت افراد باید اصلاح شود.

او تصریح کرد: قانون اساسی میثاق ملی و ستون فقرات کشور است و باید تلاش کرد جایگاه قانون اساسی حفظ شود و هرجا بن بستی در اداره کشور ایجاد شود قطعا بازنگری انجام می‌شود.

این کلینیک شامل کلاس‌های آموزشی، بخش حقوق مدنی، حقوق خانواده و ارث است که در زیربنای ۲۰۰ متر مربع و ۱۵۰ میلیون تومان تجهیز و راه اندازی شده است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.