سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه امروز شورای شهر تهران صورت گرفت؛

عضو شورای شهر تهران به وزارت کشور کارت زرد داد/ لزوم تخصیص هر چه سریعتر اتوبوس به شهرداری

فراهانی بر تخصیص هر چه سریع‌تر اتوبوس به شهرداری تهران تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران در یکصد هفتاد و نهمین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اصل ۵۰ قانون اساسی گفت: حفاظت از محیط زیست که نسل امروز و نسل‌های بعد باید در آن رشد کنند وظیفه عمومی است و ظاهرا دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و هر کدام از ما در ایفای سهم خود غفلت کرده‌ایم که امروز گرفتار آلودگی هوا و اثرات نامطلوب آن به عنوان تهدیدی برای زندگی اجتماعی هستیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی از ابزار‌های کاهش آلودگی هوا است، گفت: جایگزین کردن حمل و نقل عمومی به جای خودروی تک سرنشین می‌توان مؤثر بر کاهش آلودگی هوا باشد.

فراهانی با بیان اینکه وزارت کشور وظیفه دارد با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهری را با اولویت شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ظرف مدت ۵ سال به انجام برساند، گفت: این کار باید از محل منابع درآمدی ماده ۶ این قانون از طریق کمک بلاعوض، یارانه، تسهیلات، صفر کردن سود بازرگانی واردات خودرو‌های برقی و خودرو‌های الکتریکی و موتورسیکلت‌های برقی انجام شود.


بیشتر بخوانید: خرید فیلتر جذب دوده قانونی است/ اجرای طرح کنترل آلودگی هوا موفق نبود


او با تأکید بر اینکه وزارت کشور وظیفه دارد از محل درآمد‌های عمومی شهرداری شهر‌ها و بودجه عمومی خود در قانون بودجه ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری را سالانه ۵ درصد با اولویت شهر‌های بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت افزایش دهد، گفت: متأسفانه علی رغم این وظایف قانونی ما شاهد عدم تأمین حتی یک دستگاه اتوبوس توسط وزارت کشور و پس از تبدیل این قانون نبودیم.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در همین راستا به وزیر کشور تذکر می‌دهم، تصریح کرد: امیدوارم با اقدام به موقع رحمانی فضلی وزیر کشور شاهد توجه به اجرای قانون هوای پاک باشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.