سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس شورای شهر تهران:

باید کاری کنیم قشر مرفه از حمل و نقل عمومی استفاده کنند

هاشمی رفسنجانی درباره علل آلودگی هوای پایتخت در روزهای اخیر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در سخنان پیش از دستور یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر که امروز دهم آذر ماه برگزار شد در واکنش به آلودگی چند روز  اخیر پایتخت گفت: متأسفانه افزایش آلودگی هوا موجب شد که تهران به یکی از شهرهای آلوده جهان بدل شود و باید بگویم که در بحث آلودگی هوا دو موضوع گاز طبیعی، گرمایش و سوخت خودروها تأثیرگذار است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: من از کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر می‌خواهم با توجه به شبکه مویرگی پایتخت که بسیار خطرناک است جلساتی را برگزار کند و اگر تصمیم بر این شد که این سوخت حذف شود آن را به ما اعلام کند و به صورت مصوبه‌ای در بیاوریم و حتی به شکل  لایحه ارائه کنیم.

هاشمی رفسنجانی افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار بگیرد ایجاد شبکه الکتریسیته در خارج از شهر است و باید برای یکبار هم که شده مدیریت شهری اقدام‌های لازم را در این حوزه انجام  دهد.

او با اشاره به آلودگی موتورهای دیزل گفت: در جهان رویکرد مدیریت شهری استفاده از ناوگان حمل و نقل پاک است و ما باید با کمک دولت ظرفیت حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که قشر مرفه جامعه نیز به جای استفاده از خودروی شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کند.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Vahid
۰۶:۳۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۸
اونوقت چجوری راستی خود شما هم سوار خط واحد شدید یا دیگر وسایل نقلیه عمومی دیگر .
نجفعلی مشهدی
۱۰:۰۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
سلام جناب مهندس هاشمی شما فقط زحمت بکشید خودتان عمل کنید همه کارها حل میشود توصیه برای دیگران جواب نمی دهد
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۰ آذر ۱۳۹۸
کاملادرست