سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهردار تهران مطرح کرد؛

آخرین جزئیات از سرویس افراد معلول/ تردد ۵ درصد معلولان در معابر پایتخت

حناچی درباره سرویس معلولان و آخرین اقدام‌ها در مناسب سازی مجتمع‌های مسکونی برای معلولان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناجی شهردار تهران در حاشیه همایش روز جهانی معلولان در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدا همه محیط‌های عمومی که معلولان تردد می‌کنند مورد بحث و توجه ماست و در این حوزه به طور قطع دستورالعمل‌های مربوط به ساخت و ساز و مناسب سازی برای معلولان رعایت می‌شود.

شهردار تهران افزود: در اتفاقی نادر قرار داد نصب چهل آسانسور در ایستگاه‌های مترو منعقد شد و پس از آن مناسب سازی پارک‌ها و بوستان‌ها در اولویت قرار گرفته است.

حناچی با اشاره به مناسب سازی مجتمع‌های مسکونی گفت: در مرحله بعد در مجتمع‌های مسکونی با جمعیت بالا موضوع مناسب سازی در پایان کار‌های آن‌ها لحاظ می‌شود و مورد توجه مدیریت شهری است.

او با اشاره به گلایه‌های معلولان گفت: برخی از معلولان گلایه می‌کنند که سرویس رفت و آمد به محل کارشان تنها سه روز است و شهرداری بیش از این سرویس دهی نمی‌کند و باید گفت این سرویس به اندازه همه معلولان نیست.

شهردار تهران افزود: البته ما یک هدف گذاری داشتیم که اگر همه ایستگاه‌های مترو و اتوبوس رانی ما تجهیز و بهسازی شود دیگر به این سرویس نیازی پیدا نمی‌کنیم.

حناچی تصریح کرد: سرویس معلولان در دیگر کشور‌های دنیا هم به اینگونه نیست، اما در این سرویس به مسایل درمانی توجه شده است و از این جهت برای ما هم موضوعات درمانی اهمیت ویژه‌ای دارد.

او در پاسخ به این سوال در همین سالنی که امروز این همایش برگزار شد (برج میلاد) برخی مشکلات برای تردد معلولان وجود داشت گفت: من به این جزییات از مشکلات با خبر نشدم.

حناچی ادامه داد:، اما این سالن و ساختمان برای معلولان آماده سازی شده است، اما تنها بین سه تا پنج درصد معلولان در محیط‌های عمومی تردد می‌کنند، اما امشب دو هزار نفر از معلولان در اینجا حضور دارند طبیعی است کمی مشکلات ایجاد شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.