شریعتمداری درباره آخرین اقدام‌های انجام شده در جهت ارتقاء زندگی معلولان توضیحاتی داد.

افتتاح صندوق شغل برای افراد دارای معلولیت/ ۱۵ هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای ارتقاء زندگی معلولانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت:وظیفه دارم در این جشن باشکوه این روز را تبریک بگم و اعلام کنم بدون تردید در رسیدگی به وضعیت معلولان و ارتقاء سطح زندگی ان‌ها نیازمند همراهی همه جامعه هستیم.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: همه افراد ممکن است محدودیت داشته باشند، ولی باید همه ان‌ها در جامعه مشارکت کامل داشته باشند و این هدف باید تعقیب شود و ما باید جامعه را آگاه کنیم.

شریعتمداری ادامه داد: جامعه ما هنوز توجیه نیست که چگونه باید با معلولان برخورد کنند و آگاه سازی جامعه و تغییر افکار مردم درباره معلولان یکی از کار‌های بزرگ ما است.

او ادامه داد: این اقدام نیازمند همکاری سازمان‌ها است و ما باید با برنامه ریزی در این مسیر حرکت کنیم و تغییر نگرش در مقابل معلولان باید در همه حوزه‌ها انجام شود.

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی افزود: همه ما باید بدانیم با معلولیت لحظه‌ای فاصله داریم و این هیچ نقصانی نباید در زندگی ما ایجاد کند و باید به توانایی خود بیفزایم.

شریعتمداری ادامه داد: هفته جهانی معلول فرصتی خوبی است که تعمیم ببخشیم آگاهی خود در حوزه معلولان را و بر ما مسئولان واجب است گام‌های موثری برای ارتقاء زندگی معلولان برداریم.

او تصریح کرد: ایجاد صندوق شغل برای معلولان از دیگر اقدام‌های دولت تدبیر و امید برای معلولان است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: بسیار خشنودیم با همکاری شما و فرهیختگان قانون جامعه معلولان را نهایی کنیم و من پارسال وعده دادم تمامی قوانین مربوط به معلولان را نهایی کنیم و مفتخرم اعلام کنم که تمامی قوانین و دستورالعمل‌ها به تصویب هئیت دولت رسید.

شریعتمداری تصریح کرد: ما در دولت به معلولان کمک هزینه تحصیلی پرداخت می‌کنیم و این اقدام از روز ۱۶ آذر عملیاتی می‌شود و بر اساس قانون توانستیم کمک معیشت را برای افراد معلول برقرار کردیم.

او ادامه داد:سازمان بهزیستی از ۲۰۰ هزار تومان حق پرستاری را به ۵۵۰ هزار تومان افزایش داد و این گام کوچکی برای جامعه معلولان بود و می‌توانم اعلام کنم واگذاری ۱۵۰۷ باب واحد مسکونی به افراد معلول گام دیگری در ارائه خدمات به جامعه معلولان بود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: امکاناتی را برای صاحبان مشاغلی که افراد معلول را بیمه می‌کنند در نظر گرفتیم‌ و می‌توانم بگوییم از ۶ آیین نامه مربوط به معلولان تمام آن‌ها به تصویب رسید.

شریعتمداری گفت: اجرای کامل قانون افراد دارای معلولیت نزدیک به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع بودجه نیاز است که تا به امروز تنها ۱ هزار میلیارد آن محقق شده است.

او ادامه داد: در آستانه تصویب بودجه سال ۹۹ می‌خواهم همکاران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی توجه ویژه‌ای به حقوق و نزایای معلولان داشته باشند و این توجه نیازمند منابع است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار