سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشکسوت استقلال در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

تیم استراماچونی در آینده به صدر جدول خواهد رسید/ با مصدومیت یزدانی، استقلال روی توپ‌های هوایی دچار مشکل شد

نامجو مطلق گفت: دقایق پایانی بازی با سپاهان، استقلال به یک مدافع سرزن نیاز داشت تا روی توپ‌های هوایی دچار مشکل نشود.

مجید نامجو مطلق، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی خود از بازی این تیم مقابل سپاهان اظهار داشت: بازی بین استقلال و سپاهان یک بازی عالی و سطح بالایی بود. هر ۲ تیم درگیرانه بازی کردند. استقلال بازی بهتری را انجام داد و بازی خوب و جذابی را از شاگردان استراماچونی شاهد بودیم. استقلال بازی را خوب شروع کرد و روی یک صحنه غافلگیر شد و حتی بعد از خوردن گل، بازی خوبی را به نمایش گذاشت. تیم استراماچونی زیبا و پویا بازی کرد و به ۲ گل نیز رسید، اما متاسفانه مشکل استقلال از جایی شروع شد که سیاوش یزدانی به خاطر مصدومیت از بازی بیرون رفت.

با مصدومیت یزدانی، استقلال روی توپ‌های هوایی دچار مشکل شد

نامجو مطلق ادامه داد: با توجه به سیستم بازی سپاهان، استقلال به یک مدافع سر زن نیاز داشت تا در دقایق پایانی به این تیم کمک کند. با مصدومیت یزدانی، استقلال روی توپ‌های هوایی دچار مشکل شد و این موضوع هم قابل پیش‌بینی بود. البته این چیزی از ارزش‌های استقلال کم نمی‌کند. استقلال در مالکیت توپ و ایجاد موقعیت خیلی خوب کار می‌کند. شاهین طاهرخانی هم تجربه لازم را برای این بازی‌ها ندارد. اگر محمد دانشگر که به خاطر مباحث انضباطی، این بازی را از دست نداده بود و در این بازی شرکت می‌کرد، می‌توانست در این امر به تیم کمک کند. البته من در این مسئله حق را به استراماچونی می‌دهم چرا که این مهمترین فاکتور یک مربی بین المللی است.


بیشتر بخوانید: فتحی: ما حریف سپاهان شدیم، اما حریف داور نشدیم/ زاهدی فر صدر را از استقلال گرفت


روی گل دوم سپاهان، مدافعان استقلال می‌توانستند بهتر عمل کنند

او افزود: استقلال در بسیاری از بازی هایش با سیستم ۳ دفاعه بازی می‌کند و مصدومیت یزدانی باعث شد تا دقایقی را آبی پوشان با سیستم ۴ دفاعه بازی کنند که کمی برای بازیکنان ناآشنا بود. در صحنه گل دوم سپاهان، مدافعان استقلال خیلی بهتری می‌توانستند عمل کنند. فشار لازم را روی امید نورافکن وارد نکردند و او توانست پس از کنترل توپ، با استفاده از پای غیرتخصصی خود، دروازه استقلال را باز کند.

استقلال در آینده به صدر جدول خواهد رسید

نامجو مطلق درباره ارزیابی خود از استقلال در این چند بازی، بیان کرد: به ظر من استقلال  در این بازی، برنده بود. بازی مقابل سپاهان آن هم در اصفهان کار سختی است. استقلال تا دقیقه  ۹۵ کاملا تیم برتر میدان بود و این روند رو به رشد تیم، جای تقدیر دارد و به هواداران تیم تبریک می‌گویم که طرفدار چنین تیمی هستند. مطمئن باشید این روند، قطعا به موفقیت ختم می‌شود. استقلال در آینده به صدر جدول خواهد رسید.  

کاستی‌های تیم را باید در شرایط موفقیت بیان کرد

او درباره تفاوت استقلال از بُعد بازیکن با دیگر تیم‌های مدعی بیان کرد: نیمکت استقلال را با تیم‌هایی مثل سپاهان و تراکتور مقایسه کنید. استراماچونی کمبود‌هایی دارد و تیمی که برای قهرمانی مبارزه می‌کند، به نیمکت قوی تری نیاز دارد. کاستی‌های تیم را باید در شرایط موفقیت بیان کرد. اگر کاستی‌ها را در زمان موفقیت تیم عنوان کنیم، تاثیر بیشتری خواهد داشت. با وجود اینکه استقلال مسیر رو به رشدی را طی می‌کند و باید در ۳ جبهه تلاش کند، اما نیاز به ۲-۳ بازیکن دیگر هم دارد. دست استراماچونی به نظر من خالی است، اما وقتی چنین سبکی را به نمایش می‌گذارد، اگر چند بازیکن دیگر هم به تیمش اضافه شود، قطعا بهتر نتیجه می‌گیرد.


بیشتر بخوانید: استراماچونی: برای بُرد به میدان آمده بودیم/ عکس العمل بازیکنانم پس از صحنه مشکوک به پنالتی خوب بود


استقلال روی نیمکت با کمبود بازیکن مواجه است

پیشکسوت استقلال خاطرنشان کرد: حالا که یک مربی خوب بالای سر تیم است، مسئولان باید دست او را باز بگذارند و چند بازیکن را به تیم اضافه کنند.   احساس می‌کنم که تیم هم چنان به ۲-۳ بازیکن دیگر نیاز دارد. استقلال در خط دفاعی و مهمتر از آن به یک بازیساز مثل پاتوسی نیاز دارد. حتی در خط حمله هم استقلال به مهاجم نیاز دارد چرا که فقط حضور ۲ مهاجم، برای ۳ جبهه کافی نیست. تیمی در نهایت موفق خواهد بود، که نیمکت قوی تری در اختیار داشته باشد. استقلال در این زمینه دچار مشکل است.

بازی با شهرخودرو را سکویی برای پرشی بلند‌تر تیم استراماچونی می‌دانم

نامجومطلق درمورد بازی هفته آینده این تیم مقابل شهرخودرو اظهار داشت: بازی سختی را استقلال مقابل شهرخودرو در پیش خواهد داشت. به نظر من تیم شهرخودرو در کنار استقلال ۲ تیمی هستند که بهترین بازی را در بین تیم‌های لیگ برتری به نمایش می‌گذارند. قطعا بازی خوبی از آب در خواهد آمد. استقلال در این هفته‌ها بازی‌های سنگینی را پشت سر گذاشته و اتفاقا همه را هم با موفقیت طی کرده است. من بازی با شهرخودرو را سکویی برای پرش بلند‌تر تیم استراماچونی می‌بینم. استقلال تا به اینجای کار، فوق العاده نتیجه گرفته و از آن مهمتر، فوق العاده فوتبال بازی می‌کند. اط نظر من، پیشرفت و رشد فنی تیم، کاملا قابل لمس است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.