سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان صمت استان سمنان خبر داد؛

استان سمنان دارنده رتبه ششم استخراج از معادن در سطح کشور

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: استان سمنان با ۶۰۰ واحد معدنی رتبه ششم معادن را از لحاظ استخراج دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در جلسه کارگروه احیا و فعال‌سازی معادن کوچک‌مقیاس به میزبانی صمت سمنان، بابیان اینکه استان سمنان دارای دارای ۶۰۰ واحد تولیدی در بخش معدن است و و رتبه ششم معادن را از لحاظ استخراج دارد گفت: استان سمنان در تولید گچ و نمک، سولفات سدیم و زغال‌سنگ به ترتیب جایگاه اول، دوم و سوم کشوری را در اختیار دارد.

او افزود: این استان دارای رتبه اول کشوری ازنظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری در تولید زغال‌سنگ و کرومیت را در اختیار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ضمن به این اینکه سمنان در زمره سه استان برتر کشور در تولید زغال‌سنگ است، تأکید کرد: ازلحاظ تعداد معادن رتبه پنجم کشوری به استان سمنان اختصاص دارد.

اسودی ابراز داشت: استان سمنان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ‌آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال سنگ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین وغیره برخوردار است.

او در پایان بیان کرد: معادن غنی و متنوع استان سمنان، ۶۰درصد نمک و ۴۰درصد گچ کشور را تأمین می‌کند، همچنین ۹۵ درصدزئولیت، حدود ۹۵درصد سلستین و ۱۵ درصد سولفات سدیم و ۲۰درصد کرومیت و ۱۵درصد ذغالسنگ کشور را نیز از معادن غنی استان سمنان تامین می‌شود.

انتهای پیام / م

استان سمنان دارای رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم

 

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.