شهردار تهران با بیان اینکه قبلا هم در مورد مترو توافقی را با معاونت علمی داشتیم، گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد آلودگی تهران به خاطر موتورهای کاربراتوری است، این در حالی است که ۳ میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در شهر تردد میکنند و تعداد زیادی از آنها هم موتورهای کاری هستند.
حناچی با بیان اینکه توافق دوم در مورد مطالعه درباره مراکز نوآوری بود، گفت: لایحه این موضوع هم آماده شده که در حال ارسال به شورای شهر است.
او با بیان اینکه یکی از مشکلات تهران بحث موتورسیکلتها است، گفت: در مدیریت این مسئله باید هم حقوق شهروندان و هم حقوق موتورسواران رعایت شود.
شهردار تهران با بیان اینکه میزان آلایندگی موتورسیکلتهای کاربراتوری بالاست و گاهی اوقات بیشتر از خودروهای سواری است، گفت: برای بخشی از آنها باید سیستم جایگزین بیاید، به طوری که هم اقتصادی باشند و هم بتوانند با سرعتی بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند و قابلیت تجاری شدن داشته باشند.
حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخبار انتشار یافته مبنی بر تصمیم شهرداری برای افزایش قیمت کرایه تاکسیها چقدر صحت دارد، گفت: هیچ افزایش قیمتی در مورد تاکسیها نداریم و قرار نیست توافقی در این باره با تاکسیرانی صورت گیرد.
او در خصوص راهکار شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا، افزود: در حال حاضر ۷۰ واگن تبدیل به قطار شده است، اما برای شهر تهران کافی نیست، زیرا ما باید سرفاصله حرکت قطارها را به ۲ دقیقه برسانیم که برای این کار ۲ هزار واگن نیاز داریم.
شهردار تهران تأکید کرد: ۴۰ درصد آلودگی هوای تهران به خاطر خودروهای شخصی است و اینکه برخی مراکز امروز تعطیل شدند، به خاطر این بود که تردد خودروهای شخصی کاهش یابد.
حناچی در ادامه با بیان اینکه شهرداری تنها یکی از دستگاههایی است که در کاهش آلودگی هوا نقش دارد، گفت: دستگاههای دیگری هم وظایفی به عهده دارند که باید نقش خود را به درستی ایفا کنند و سهم شهرداری در این موضوع تنها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد است.
او در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چرا علیرغم دستور وزیر کشور مبنی بر جلوگیری از برگزاری نمایشگاه در نمایشگاه بینالمللی امروز شاهد برگزاری ۲ نمایشگاه در این مکان هستیم، گفت: این دستور به نمایشگاهها داده شده و پلیس راهور هم موظف به جلوگیری شده است.
انتهای پیام/