سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: مکرون ابتدا باید مرگ مغزی خود را کنترل کند

رئیس جمهور ترکیه در جدیدترین اظهاراتش از همتای فرانسوی خود به دلیل حمله به پیمان ناتو انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز جمعه بار دیگر به امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود حمله کرد و گفت سخنان مکرون درباره سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از درک «سطحی» وی نشأت می‌گیرد.

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به سخنان امانوئل مکرون درباره «مرگ مغزی» ناتو گفت مکرون «باید نخست مرگ مغزی خود را کنترل کند».

اردوغان خطاب به مکرون گفت «خارج شدن یا نشدن ترکیه از ناتو، آیا به تو مربوط می‌شود؟ آیا تو قدرت تصمیم گیری درباره چنین چیزی را داری؟».

پس از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه و بی اعتنایی آمریکا به تجاوز ترکیه و قتل عام کُرد‌های هم پیمان فرانسه در سوریه، امانوئل مکرون از مرگ مغزی ناتو خبر داده بود. در مقابل ترکیه نیز اعلام کرد با عملیات چشمه صلح در شمال سوریه، فتنه فرانسه و اسراییل برای ایجاد دولت کُرد در مرز‌های این کشور را خنثی کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، فرانسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
رفسنجان دربست
۱۱:۵۷ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
فقط ایران و ایرانی.... زنده باشی هم وطن
میر معصوم شاملو
۰۹:۵۶ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
جناب آقای اردوغان واقعیت رو گفتن به آقای ماکرون
ابراهیم
۰۷:۲۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
اردوغان موجود بسیار پست خود فروش است.هر روز نقشی تازه بخودش میگیرد.مردم دنیا گسیل داشتن صد ها هزار تکفیری به سوریه و عراق را فراموش نمیکنند.او در ارزوی تشکیل حکومت عثمانی خواهد مرد..ننگ بر او
محسن نصیرون
۰۱:۱۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
سلام.افرین اردوغان،فقط خواهشا یک با و دو هوا بازی نکن و رو راست باش،قدر همسایت ایران رو هم بدون،چون اگه کمک ایران به ترکیه نبود تو کودتایی که امریکا و غرب تو ترکیه به را انداخت معلوم نبود چه بلایی سر کشور ترکیه و ریاست شما امده بود.محسن نصیرون...با تشکر.
ناشناس
۰۰:۵۲ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
شمااها هم یکی به نعل یکی به میخ میزنید انجا که بنفعتونه اردوغان خوبه انجاکه بنفعتون نیستت میشه متجاوز و قاتل واز دشمنان اون یعنی تروریستا حمایت میکنید آیا خودتون دوسدارید یه کشور کورد باتجزیه ایران وعراق تشکیل بشه پس چیزی را که برای خودت نمیپسندی برای دیگران هم نپسند
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۸
افرین براردوغان
ناشناس
۰۰:۵۱ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
دوست عزیز ، اردوغان هم مثل رئیس‌ جمهور افغانستان دست نشانده ی آمریکا ست !!
مصطفی
۰۱:۰۵ ۰۹ آذر ۱۳۹۸
ننگ بر اردوغان تروریست و حامی داعش . عامل کشتارو بی ثباتی منطقه