رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد اتحادیه اروپا نباید برای تامین امنیت خود به آمریکا وابسته باشد و فرانسه باید همکاری استراتژیک خود را با روسیه و ترکیه شکل دهد.

مکرون: فرانسه باید به دنبال ایجاد همکاری استراتژیک با روسیه و ترکیه باشد/ اتحادیه اروپا نباید برای امنیت خود متکی به آمریکا باشدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: اروپا دیگر نمی‌تواند برای مسائل امنیتی خود بر آمریکا متکی باشد و فرانسه باید  همکاری استراتژیک را با روسیه و ترکیه شکل دهد.

رئیس جمهور فرانسه در نشست مطبوعاتی مشترک با سائولی نینیسته، همتای فنلاندی خود اعلام کرد در حوزه امنیت سایبری و از لحاظ دفاعی همکاری استراتژیک (با روسیه و ترکیه) ممکن خواهد بود و در واقع می‌تواند شرایط را برای شکل گیری یک همکاری مشترک جدید میان اتحادیه اورپا و روسیه ایجاد کند.

مکرون بار دیگر در این نشست خبری تاکید کرد اروپا نباید برای تامین امنیت خود به آمریکا وابسته باشد.

رئیس جمهور فرانسه در کنفرانس خبری در هلسینکی اعلام کرد: این اقدام به نفع ما و  اتحادیه اروپا خواهد بود که روابط استراتژیک خود را با ترکیه و نیز روسیه شکل دهیم. این ارتباط  ثبات را برای ما به ارمغان خواهد آورد و در درازمدت قدرت و هماهنگی بیشتری را برای ما به دنبال خواهد داشت.

امانوئل مکرون پیشتر طرحی ابتکاری را برای ایجاد نیروی مداخله نظامی اروپا معرفی کرده بود که بتواند در مواقع بروز بحران به سرعت استقرار یابد.

اتحادیه اروپا قصد دارد ۲۰ میلیارد یورو برای مصارف دفاعی در فاصله زمانی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۷ اختصاص دهد، که بیشتر این بودجه دفاعی قرار است در بخش توسعه فناوری‌های جدید نظامی صرف شود.

انتهای پیام/

اظهارات رئیس جمهور فرانسه در سفر به فنلاند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار