سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شورای نگهبان:

شورای نگهبان از پیروزی یا شکست افراد متضرر نمی‌شود/انتخابات، نیازمند پاسداری و صیانت است

سخنگوی شورای نگهبان گفت: ورود افراد ناسالم به مجلس، مهم‌ترین ضرر برای مملکت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع بسیجیان شیراز اظهار کرد: انتخابات از کنش‌های سیاسی عظیم کشور و از وعده‌های امام راحل به مردم برای حق تعیین سرنوشت‌شان است.

او افزود: هر دو سال یک انتخابات بزرگ ملی و مردمی داریم که با حضور هیئت‌های اجرایی و نظارتی و مردم اجرا می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: باید بدانیم که انتخابات نیازمند پاسداری و صیانت است که این کار از رهگذر نظارت بر انتخابات می‌گذرد و وظیفه شورای نگهبان نیز نظارت است که باید موثر و نتیجه آن سلامت انتخابات و پاسداری از حق الناس باشد.

کدخدایی خطاب به ناظران گفت: اگر در انتخابات دخالتی و یا تخلفی هرچند کوچک از هر گروه و جناح دیدید، قاطعانه برخورد کنید.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: امسال هم طبق روال گذشته اراده‌مان بر این است که با تخلفات برخورد جدی داشته باشیم و به قوه قضاییه تخلفات گزارش داده می‌شود.

او به هجمه‌های علیه شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: هر روز در رسانه‌ها افرادی که ضربه خوردند علیه شورای نگهبان، نظارت و وظایف آن حمله می‌کنند که بسیج باید جایگاه و وظایف شورای نگهبان را برای مردم تبیین و بصیرت افزایی کند.

کدخدایی، خطاب به کسانی که دنبال ثبت نام در انتخابات مجلس هستند، بیان کرد: افرادی که می‌خواهند در انتخابات ثبت نام کنند بروند مواد ۲۸، ۲۹ و ۳۰ قانون انتخابات را بخوانند، اگر شرایط را دارند ثبت نام کنند و شورای نگهبان را متهم نکنند.

او ادامه داد: بعضی از افراد ثبت نام در انتخابات را با جشنواره اشتباه گرفته اند که باید بدانند اگر شرایط قانونی را ندارند نباید وارد این عرصه شوند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه با وجود گذشت ۳ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی انتخابات از سوی مقام معظم رهبری، مجلس قانون انتخابات را اصلاح نکرده است، افزود: اخیرا گفته شد که این قانون در دستور کار مجلس بوده، اما از دستور خارج شده است.

کدخدایی گفت: ظاهرا اراده‌ای برای اصلاح قانون انتخابات وجود ندارد، اما اگر این اصلاح انجام شود، بسیاری از مشکلات انتخاباتی برطرف می‌شود.

او خطاب به افرادی که درصدد سودجویی از انتخابات هستند، تصریح کرد: از ورود کسانی که قصد سودجویی دارند جلوگیری خواهد شد و این حکم قانون است.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه گاهی اوقات شورای نگهبان را به این متهم می‌کنند که نگرش سیاسی دارد، افزود: شورای نگهبان باشگاه سیاسی نیست، اگر کسی به فساد آغشته باشد برای ما فرقی نمی‌کند از کدام گروه و جناح باشد، با او برخورد می‌کنیم.

او، یکی از مشکلات اصلاح نشدن قانون انتخابات را در حوزه تبلیغات برشمرد و گفت: در بخش تبلیغات با همین قانون حداقلی با متخلفان برخورد می‌شود تا بتوانیم به سلامت افرادی که وارد مجلس می‌شوند دقت بیشتری داشته باشیم.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: دستگاه‌های دیگری هم که در حوزه تبلیغات وظیفه دارند، کمک کنند تا از نقش پول در ورود افراد به مجلس جلوگیری شود.

کدخدایی خطاب به ناظران با بیان این که تلاش کنید تا کسی به امانت مردم دست درازی نکند، افزود: شورای نگهبان از پیروزی یا شکست افراد متضرر نمی‌شود، بلکه ضرر وقتی است که افراد ناسالم وارد مجلس شوند و مجلس ناکارآمدی داشته باشیم.

او با تاکید بر اینکه مشارکت گسترده مردم همیشه یک سرمایه بوده است افزود: رقابت سالم مورد حمایت شورای نگهبان است، اما حمله به شورا مشارکت را افزایش نمی‌دهد.

انتهای پیام/

صحبت های سخنگوی شورای نگهبان در جمع بسیجیان شیراز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.