سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل انتقال خون استان یزد خبرداد:

افزیش ۵/۶ درصددی مراجعه به پایگاه‌های انتقال خون استان یزد

مدیرکل انتقال خون استان یزد گفت: در هشت ماهه‌ی نخست امسال، بیش از ۳۷ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان یزد مراجعه کردند.

نقی تقوایی مدیرکل انتقال خون استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: در هشت ماهه‌ی نخست امسال، ۳۷ هزار و ۷۵۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۷۵۲ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان یزد در این مدت، نسبت به مدت مشابه پارسال، با رشد ۵/۶ درصدی همراه بوده است.

تقوایی با بیان اینکه تنها ۲/۵ درصد از بانوان برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند، اظهارداشت: آقایان با مشارکت ۹۷/۵ درصدی، بیشترین آمار اهدای خون استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیرکل انتقال خون استان یزد ادامه داد: از مجموع اهداکنندگان خون در هشت ماهه‌ی نخست امسال، ۷۰/۷ درصد اهدای خون مستمر داشته اند و ۲۴/۸ درصد  باسابقه و ۴/۵ درصد برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

او اضافه کرد: در این مدت ۴۴ هزار و ۷۹۹ واحد خون و فرآورده‌های خونی به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها اهدا شد.

تقوایی بیان کرد: پایگاه مرکزی یزد در صفاییه، از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۹ و مرکز ثابت خونگیری آزادشهر نیز از ساعت ۷/۳۰ صبح تا ۱۳/۳۰ دایر است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد افزود: ساعت کار پایگاه انتقال خون شهرستان‌های اردکان و میبد را از ساعت ۷/۳۰ تا ۱۳/۳۰ و در شهرستان‌های اشکذر و میبد از ساعت هشت و نیم صبح تا دوازده و نیم، آماده خونگیری از شهروندان هستند.

انتهای پیام/ غ

اهدای خون بیش از۲۷هزار یزدی در هشت ماهه‌ی نخست امسال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.