مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در هفت ماهه‌ امسال ۲۴ هزار ۳۱۴ یزدی موفق به اهدای خون شدند.

نقی تقوایی مدیر کل انتقال خون استان یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت: در هفت ماهه‌ امسال، بیش از ۳۲ هزار نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۲۴ هزار و ۳۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او افزود: آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان یزد در این مدت، نسبت به مدت مشابه پارسال، رشد شش درصدی داشته است.

تقوایی یزد با بیان اینکه آمار اهدای خون یزدی‌ها بالاتر از میانگین کشوری است، ظهارداشت: آقایان با مشارکت ۹۷/۵ درصدی، بیشترین آمار اهدای خون استان را به خود اختصاص داده اند.

مدیر کل انتقال خون استان با بیان اینکه ۷۰/۴ درصد از اهداکنندگان خون، به صورت مستمر به پایگاه‌های انتقال استان مراجعه می‌کنند، ادامه داد: از مجموع اهداکنندگان خون در هفت ماهه‌ی نخست امسال، ۲۵/۴ درصد باسابقه و ۱۴/۲ درصد برای اولین بار خون خود را اهدا کردند.

او به اجرای پویش نذر خون آگاهانه درماه‌های محرم و صفر در یزد اشاره و اضافه کرد: بیش از هشت هزار و ٩٥٩ نفر در قالب این پویش، به پایگاه‌های انتقل خون استان مراجعه کردند که از این تعداد شش هزار و ٤٨٤ نفر از مراجعه‌کنندگان موفق به اهدای خون شدند.

تقوایی تصریح کرد: داوطلبان می‌تواند در قسمت نوبت‌دهی سامانه‌ی اینترنی برای اهدای خون یا اهدای پلاسما ثبت نام کنند و ضمن دریافت کد رهگیری در تاریخ دلخواه برای اهدای خون یا اهدای پلاسما به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/ی

آمار مراجعه کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.