سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممنوعیت تجویز بیش از اندازه دارو برای بیماران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان را موظف می‌کند که داروی بیش از یک ماه را برای بیمار نسخه نکنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عطااله حیدری در ششمین کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور که در دانشگاه علوم پزشکی کردستان، برگزار شد، گفت: با توجه به تحریم‌های موجود تهیه دارو جزو معضلات کشور است.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از قاچاق در کردستان وجود ندارد، افزود: با پیگیری‌ها و مدیریت دارو سهمیه شرکت‌ها و داروخانه‌ها کنترل شده، اما از وزارت خانه و سازمان‌های دیگر گزارش شده که در استان کردستان دارو به صورت معکوس قاچاق می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: در این شرایط سخت حق مردم کردستان است که از تمام اقلام دارو برخودار باشند و قاچاق معکوس دارویی نیز رخ ندهد.

حیدری عنوان کرد: مهم‌ترین اقدام در خصوص دارو، حساس سازی و جمع آوری آمار دقیق قاچاق دارو است که بتوانیم برای آینده بهتر برنامه‌ریزی کنیم.

وی ذکر کرد: در این راستا دانشگاه علوم پزشکی تمام شرکت‌ها و داروخانه‌های سطح استان را در صورت خرید نامتعارف کنترل کرده و پزشکان را موظف می‌کند که داروی بیش از یک ماه را برای بیمار نسخه نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در بحث تورسیت درمانی، افزود: تعرفه دارو برای بیمار داخلی و خارجی باید متفاوت باشد، لذا برخی از افراد خارجی از دفترچه اقوام و آشنایان در داخل ایران استفاده کرده که باید این موضوع نیز مورد پیگیری قرار بگیرد.

انتهای پیام/ع

در استان کردستان دارو به صورت معکوس قاچاق می‌شود

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.