سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران مطرح کرد؛

سهم ۳۰ درصدی ساختمان‌های تهران در مصرف انرژی/ برگزاری ۱۲ کارگاه آموزشی در نمایشگاه‌های ساختمان پایدار

گلپایگانی از سهم ۳۰ درصدی ساختمان‌های تهران در مصرف انرژی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران صبح امروز در اختتامیه چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی با اشاره به دستاوردهای این نمایشگاه گفت: در این دوره مروری بر تجارب سال‌های گذشته در مورد ساختمان شهر پایدار کردیم و در بحث صرفه‌جویی انرژی تأکید کردیم.

او با اشاره به مباحثی که در پنل‌های تخصصی مطرح شد، گفت: بحث انرژی ساختمان مورد بحث قرار گرفت و امیدواریم با هماهنگی نهادهای مربوطه در حوزه صنعت ساختمان‌سازی به الگو تبدیل شویم.

گلپایگانی با بیان اینکه کارهای خوبی در زمینه ساخت بناهایی که در آن ساختمان‌های سبز با حداقل انرژی ساخته شده‌اند صورت گرفته است، گفت: کار خوبی که شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در پروژه‌هایش انجام داده بود و یکی از پنل‌ها هم به آن اختصاص داده شده بود، بررسی ساختمان‌های ساخته شده با چارچوب‌های ساختمان سبز بود.

او افزود: در نقاط مختلف شهر معماران پروژه‌های خوبی را کار کرده بودند که با رویکرد هم‌زیستی با طبیعت طراحی شده بودند.

گلپایگانی در خصوص رویکرد مدیریت شهری اظهار کرد: رویکرد ما در حوزه ساخت و ساز احترام به طبیعت است، زیرا احترام به طبیعت تأثیری می‌گذارد که می‌توان شاهد کاهش آلودگی‌های شهری باشیم.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران با بیان اینکه ۳۰ درصد مصرف انرژی در ساختمان‌ها صورت می‌گیرد، گفت: عدد دقیقی از میزان تأثیر آن بر آلودگی هوا در دسترس نیست و آن چیزی که بدیهی است سهم ۳۰ درصدی سوخت انرژی و ساختمان‌ها است و هنگامی که بحث احترام در طبیعت مطرح می‌شود، در شهرسازی ما اثر می‌گذارد.

او خاطر نشان کرد: اگر رویکرد در طبیعت در شهرسازی حاکم باشد تراکم بالا در مناطق دارای پوشش سبز اجازه داده نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: مصرف انرژی در ایران ۳ برابر جهان است


گلپایگانی با بیان اینکه رویکرد دیگر توجه ذاتی مدیریت شهری در کنترل ساختمان‌ها برای اجرای آن منطبق با ضوابط شهرسازی است، گفت: امروز مهندسان ما ناظرینی هستند که اجازه ساخت و ساز غیر منطبق با ضوابط را نمی‌دهند و امیدواریم این همایشی که برگزار شد، به همه ما کمک کند.

او در پایان خاطر نشان کرد: ۱۲ کارگاه آموزشی در این همایش برگزار شد که نزدیک به ۳۵۰ مهندس و کارشناس در آن شرکت کرده بودند و برای ارتقای پایه‌ خود نیازمند پاس کردن این کارگاه‌ها بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.