ظهیری هاشمی گفت: مصرف انرژی و منابع در ایران ۳ برابر جهان است.

مصرف انرژی در ایران ۳ برابر جهان استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، روزبه ظهیری هاشمی مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در چهارمین همایش و نمایشگاه ساختمان پایدار مصرف بهینه انرژی که امروز (دوشنبه چهارم آذرماه) برگزار شد، گفت: امروز داشتن رویکرد توسعه پایدار یک ضرورت است و باید به این سمت حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه ما در این سال‌ها درمورد توسعه پایدار کمتر سخن گفتیم، تصریح کرد: خروجی‌های اجرایی کمتر از آن چیزی هستند که در موردش حرف می‌زنیم و نمی‌توانیم فرآیند‌های عملیاتی را بدون توسعه پایدار بیشتر کنیم و در نهایت انتظار خروجی متفاوت داشته باشیم.

ظهیری هاشمی با بیان اینکه در مورد صنعت ساختمان بیشترین تمرکز روی مبحث ۱۹ بوده است، گفت: اما بخشی از آن موضوع انرژی است و دیگری هم بحث منابع است.

او با بیان اینکه در مصرف انرژی ۳ برابر جهان مصرف می‌کنیم، گفت: در موضوع منابع آب، گاز و برق هم ۳ برابر جهان مصرف می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن با بیان اینکه در حوزه پیاده‌سازی ساخت و ساز پایدار ۵ رویکرد وجود دارد، گفت: مهم‌ترین آن‌ها شامل درک اقلیم و به کار بردن سیستم انرژی تجدیدپذیر است.


بیشتر بخوانید: لزوم برخورداری ساختمان از شناسنامه فنی و ملکی/ دفترخانه‌ها شناسنامه فنی ملک را ارائه دهند


ظهیری هاشمی با بیان اینکه ما یک چرخه تولید داریم، تصریح کرد: اگر نگاهی یکپارچه نداشته باشیم، کار ما اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

او افزود: ما با یک کار ساده توانستیم ۲۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف انرژی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری مسکن در پایان خاطرنشان کرد: طبق آئین‌نامه‌ها عمر مفید ساختمان‌ها باید ۵۰ سال باشد، اما در کشور ما ساختمان‌ها تنها ۳۰ سال رشد می‌کنند و معنای آن ۲ برابر بودن مصرف انرژی ماست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار