سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور مطرح کرد؛

نارضایتی شهروندان از خدمات شهرداری تهران/ مدیران شهری ما شتاب زده و عجول عمل می‌کنند

جمالی نژاد از نارضایتی شهروندان از خدمات رسانی شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی نژاد رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور در اولین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری با تأکید بر اینکه حوزه بهره وری در شرایط اقتصادی فعلی از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: زمانی که صحبت از بهره‌وری می‌شود موضوع مطرح، استناد به اسناد بالادستی است که من به ۲ بند آن اشاره می‌کنم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور افزود: یکی از بند‌های اسناد بالادستی توجه به سیاست‌های کلی نظام در اصلاح الگوی مصرف و بند دیگر سیاست‌های کلی نظام اداری با تأکید بر نهادینه کردن فعالیت‌ها است.

جمالی نژاد ادامه داد: عوامل موثر در بهره‌وری مدیریت شهری در این بند‌ها و اسناد بالادستی وجود دارند و نکته دیگر که باید به آن توجه کرد موضوع عوامل داخلی است که همان محیط و سیستم داخلی شهرداری و شورای شهر است.

او با اشاره به عوامل خارجی تأثیرگذار در بهره‌وری گفت: محیط، سیستم فرآیند جوی ادارات و شهرداری‌ها از جمله مواردی هستند که در بهره‌وری مدیریتی تأثیر می‌گذارند و اگر ما بخواهیم به یک محور کلیدی در بهره‌وری اشاره کنیم این است که باید به ۳ عنصر شهر‌ها که همان نیروی انسانی، سرمایه و فناوری هستند، اشاره کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور تصریح کرد: نیروی انسانی، سرمایه و فناوری در کنار یکدیگر موجب ایجاد بهره‌وری می‌شود و باید بدانیم که نیروی انسانی ثروت اصلی مدیریت شهر در حوزه بهره وری است و به لطف پیشرفت علم، فناوری جهانی روز به روز در حال گسترش و توسعه است که همین امر موجب ارتقا بهره‌وری می‌شود.


بیشتر بخوانید: غافلگیری شهرداری در بارش برف پایتخت محسوس بود


جمالی نژاد با تأکید بر اینکه اصلاح فرآیند‌ها و روش مدیریت در بهره‌وری نقش موثری دارد، گفت: متاسفانه ساختار لابی و رانتی در مدیریت شهری کار را برای افزایش بهره‌وری سخت می‌کند و باید به نظرسنجی اخیر اشاره کنم که متأسفانه رضایت‌مندی شهروندان از خدمات مدیریت شهری مناسب نبود و ما برای ارتقا رضایت‌مندی شهروندان چاره‌ای جز تغییر رویکرد نداریم.

او تصریح کرد: آینده پژوهی در حوزه بهره‌وری از دیگر عواملی است که آن را ارتقا می‌دهد و در کنار آن نیز ما در مدیریت شهری باید به کنترل کیفی محصولات و خدمات نیز توجه کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با اشاره به ۳۵۰ خدمت شهرداری‌ها به شهروندان گفت: کنترل کیفی ۳۵۰ خدمت در حوزه مدیریت شهری به شهروندان حائز اهمیت است و هیچ نهادی مثل شهرداری با مردم در ارتباط نیست و باید برای تاثیرگذارتر شدن خدمات به مسئولیت و انضباط کاری بیش از گذشته توجه کنیم.

جمالی نژاد با اشاره به مسئولیت شهرداری‌ها گفت: شهرداری‌ها یک نهاد مستقل عمومی غیر دولتی هستند، اما نباید سکان دار باشند و پارو بزنند، زیرا آن‌ها نمی‌توانند بخشی از اختیار خود را واگذار کنند و متأسفانه در شرایط سخت اقتصادی فعلی کشور، کاهش هزینه‌ها را سرلوحه کار خود قرار ندادیم.

او با بیان اینکه انجام ندادن بسیاری از پروژه‌ها به نفع شهر است، گفت: اگر یزد ثبت جهانی شد، به دلیل این بود که مدیریت شهری این استان برخی از کار‌ها را انجام نداد و انجام ندادنش مفید‌تر از انجام دادن آن بود، زیرا انجام ندادن عملیات عمرانی در این استان باعث حفظ بافت این شهر شد.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور با تأکید بر اینکه نباید گذشته خود را فراموش کنیم، گفت: یکی از مشکلات اساسی در مدیریت شهری این است که هر فردی که وارد می‌شود گذشته شهر را فراموش می‌کند و به صورت شتاب زده و عجولانه عمل می‌کند.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در گذشته مکتب شهرسازی داشتیم، گفت: متاسفانه شهر‌های ما و نوع شهرسازی با مکتب اصیل ما یکسان نیست و نکته‌ای که باید مورد توجه قرار گیرد این است که به گذشته خود برگردیم، زیرا در شهرسازی گذشته حیا، میانه روی، عبودیت، سلسله مراتب، آداب و بهره‌وری داشتیم.

او گفت: امیدواریم این جلسه بستری برای علاقه مندی، حرکت مدیریت کلانشهر‌ها به سمت ایجاد شهر‌های ایرانی و اسلامی باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.