سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۵۱۷ مورد شکایات مردمی پیرامون کالا وخدمات در استان بوشهر رسیدگی شد

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: آبان ماه امسال ۵۱۷ فقره شکایات مردمی پیرامون کالا و خدمات در استان از طریق ستاد خبری ادارات تابعه این سازمان دریافت شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا جمالی بیان کرد: آبان ماه امسال ۳۴۸ شکایت مستقیم مردمی به صورت تلفنی و مابقی حضوری، کتبی، سامانه ۱۲۴ و سامانه ۱۳۵ تعزیرات دریافت شده‌است.

او ادامه داد: از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۲۶ مورد متخلف و منجر به تکمیل برگ گزارش بازرسی شده، ۱۸۴ فقره ارجاع به کارشناسی و در دست بررسی قرار دارد و ۲۸ مورد نیز با توجه به آن که جنبه عمومی نداشته و قبل از تشکیل پرونده، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است، مابقی غیر متخلف تشخیص داده شده است.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: بررسی وضعیت گزارشات حاکی از آن است که ۶۵ درصد مربوط به بخش کالا و ۳۵ درصد مربوط به بخش خدمات است.

جمالی عنوان کرد: بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به انواع نان، میوه و تره بار، سیلندر‌های گاز و شرکت‌های خودرویی و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به حمل و نقل درون شهری (تاکسی و وانت بار تلفنی ها) , حمل و نقل برون شهری و آرایشگاه‌های مردانه بوده است.

او تصریح کرد:گزارشات دریافتی بر اساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گران فروشی، کم فروشی، انجام ندادن تعهدات در قبال مصرف کنندگان و تقلب از بیشترین موارد تخلف بوده است.

معاون بازرسی ونظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری تاکید کرد: همه واحدهای صنفی باید قیمت کالا و خدمات خود را به مصرف‌کنندگان اطلاع رسانی کنند به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به سهولت و روشنی برای همگان قابل رویت باشد.

انتهای پیام/م

لزوم شفاف سازی و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.