سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقامتگاه‌های بوم گردی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند

رئیس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمانشاه از صدور مجوز راه اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در شهرستان‌های مختلف استان بدون انجام نیازسنجی و ایجاد توازن انتقاد کرد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، فرامرز رشیدی با اشاره به فعالیت ۲۰ اقامتگاه بوم گردی در سطح استان، عنوان کرد: برای استانی مانند کرمانشاه که ظرفیت‌های خدادادی، طبیعت بکر و زیبا و روستاهای گردشگرپذیر آن زیاد است، این تعداد اقامتگاه بوم گردی قطعا جوابگو نیست و باید تا پیش از برگزاری رویداد بزرگ کرمانشاه 2020 به آمار قابل توجهی در این زمینه برسیم.

رئیس تشکل اقامتگاه‌های بوم گردی استان کرمانشاه گفت: متاسفانه در برخی شهرستان‌های استان که پتانسیل و ظرفیت خوبی در بخش گردشگری روستایی دارند، حتی یک اقامتگاه بوم گردی نداریم و در این رابطه توازن و نیازسنجی خوبی بین شهرستان‌های استان انجام نگرفته که یکی از دلایل آن نبود ثبات در معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی است که بیش از سه سال با سرپرستی و جابجایی چند سرپرست اداره شده است.

رشیدی با تاکید براینکه نباید کیفیت را فدای کمیت اقامتگاه‌های بوم گردی کنیم، گفت: اقامتگاه فقط جای اسکان نیست. کسی که در اقامتگاه اسکان پیدا می‌کند باید بخوبی این احساس را داشته باشد که در مکانی متفاوت و با خصوصیات یک اقامتگاه شامل معرفی فرهنگ و بوم روستا، نماسازی بومی منطقه، عرضه خوراک و غذاهای محلی، صنایع دستی بومی و پوشش محلی توسط کادر اقامتگاه‌ها حضور دارد.

رئیس تشکل اقامتگاه‌های بوم گردی کرمانشاه در ادامه بابیان اینکه سرمایه گذاران و کادر اقامتگاه‌های بوم گردی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: نبود حمایت‌های بیمه‌ای از جمله این مشکلات است که فعالین این بخش مجبورند با درآمد حداقلی هزینه زیادی را برای بیمه پرداخت کنند که امیدواریم مسئولین در این باره چاره اندیشی کنند.

او به مشکلات زیرساختی در روستاهای دارای واحدهای بوم گردی نیز اشاره کرد و افزود: عدم پوشش آنتن دهی موبایل، سرعت پایین اینترنت، نبود راه دسترسی مناسب، عدم وجود شبکه استاندارد آب و فاضلاب و ... از جمله مشکلات روستاهای دارای بوم گردی استان هستند که باید تا پیش از رویداد کرمانشاه 2020 برای رفع آنها تدبیری شود.

 

انتهای  پیام/ز

 

مشکلات زیرساختی در روستاهای دارای واحدهای بوم گردی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.