سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش خشونت علیه زنان و دختران در جهان؛ از تجاوز و قتل تا منزوی‌کردن قربانیان

سازمان ملل در گزارشی، از افزایش خشونت علیه زنان و دختران در سراسر جهان خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی‌ ای پی تی ان, یک مقام سازمان ملل از گسترش خشونت ضد زنان و دختران در جهان خبر داد.

ماریا لوئیزا ریبریو ویوتی (Maria Luiza Ribeiro Viotti) مقام سازمان ملل در این رابطه گفت: خشونت برای سلامتی جسمی و روحی و عزت زنان و دختران مضر است. این امر خانواده‌ها و جوامع را نیز به طور کلی تحت تأثیر قرار می‌دهد. خشونت علیه زنان و دختران پیامد‌های جدی برای صلح و امنیت جهانی دارد. این امر امنیت تعداد قابل توجهی از افراد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. تجاوز جنسی و قتل‌های مربوط به جنسیت در طول جنگ‌ها به خوبی مشاهده می‌شود.

وی افزود: خشونت علیه زنان همچنین عواقب جدی در تلاش ما برای ریشه کن کردن فقر و ترویج توسعه فراگیر و پایدار دارد. خشونت مانع از مشارکت زنان در کلیه مناطق یک جامعه در تصمیماتی می‌شود که بر زندگی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و مانعی برای دستیابی به اهداف ما در سال ۲۰۳۰ است. این اهداف شامل توسعه پایدار، نقشه راه ما برای زندگی صلح آمیز و مرفه در یک سیاره سالم است.

پرامیلا پاتن (Pramila Patten) نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور خشونت‌های جنسی هم گفت: خشونت جنسی ناشی از درگیری‌های نظامی تاریخ و جغرافیای مناطق مختلف را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در همه سنین و نسل‌ها تأثیر می‌گذارد. خشونت جنسی جرمی است که کمتر گزارش می‌شود و عوامل ایجاد آن کمتر مجازات می‌شوند. قربانیان هم منزوی می‌شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خبر های غیر اخلاقی پخش نکنید
رضا
۱۱:۵۱ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
وضع زنان تو ایران از دو سه کشور بهتره.
جهانفر
۱۱:۴۳ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
ادمین تورو جددت برو یه پیگیری کن ببین اینترنت بقیع استانا تلفن همرا کی وصل مبشه
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
زن بودن سخته! شما به چهار تا زن کاخ نشین راحت طلب لذت جو و یا سلبریتی خوشگذران و یا زن ناجور و بد لباس که لای پر قو زندگی کردن و گرم و سرد روزگار بهشون اثر نکرده رو به حساب نیارید که مهم ترین کارشان نشستن جلو آیینه و میکاپ و گریم و خوشگذرانی کردن با اوباشه! شما بیاین زن های مظلوم واقعی رو ببینید که داخل خونه، بیرون خونه کار می کنند، بعضی خرج شوهر بیکار و یا معلول و یا معتادشونو میدن یا یتیم داری می کنند در سختی و بیماری و رنجند، همون بچه داری خودش هنر سختیه! ولی آقایان ممکنه کارشون اداری باشه فوقش یک خودکار برداره و بیست دقیقه کار مفید اونم به نوع شغلش بستگی داره نمی خوام بی انصافی کنم به هر حال فیزیک و توانایی ها فرق میکنه؛ در عین حال قبول داریم بعضی زن ها خودشان مسبب خشونت و نفرت و شرارت هستند اما شامل همه نیست.
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
نت نداریم
نداریم نداریم نداریم نداریم
نت
نت
نت
نت
لطفا
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
همه کامنتا درباره نته
ناشناس
۱۱:۰۹ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
قطع کردن اینترنت هم یک نوع خشونت جنسی هست! البته اگه واقعگرا باشید!
mina
۱۰:۵۴ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
حقوق زن در ایران اصلا وجود نداره این از وضع مهریه سرکار هم که میرن 16 ساعت کار میکنند نصف کمتر یه حقوق مرد بهش میدن تورخدا یکم به فکر ما زن ها باشید گناهمون زن بودنه
pedram
۱۱:۰۵ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
الان ديگه به همه ظلم ميشه ومردها هم خشونت ديدن از دولت
همين كه نت رو قطع كردن و كلي مرد رو شرمنده زن و بچش كردن خودش خشونته
ادمين هم اين نظر رو تاييد نميكنه ولي حرفه حقه
كاراي مردم روي هواست
ميخواستن التماس مردم رو ببينن كه ديدن
متاسفم واقعا
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۵ آذر ۱۳۹۸
خب ما چیکاره ایم این وسط؟؟؟!!! باااااااااو نتو وصل کنید چرا ملتو می پیچونید عجبا