سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح کاداستر در ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: طرح کاداستر (حدنگاری) برای کد دار کردن و شناسایی زمین‌های کشاورزی از منابع ملی در ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیر کل جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکی از وظایف مهم سازمان تامین امنیت غذایی است که این امر کمتر از امنیت مرز‌ها نیست.
 
الیاس تاج الدینی افزود: از چالش‌های مهم در کشور در زمینه امنیت غذایی بحث تغییر کاربری‌های اراضی است که باید به این حوزه بیشتر توجه شود.
 
او بیان کرد: تغییرکاربری‌هایی که به روش‌های مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی انجام می‌گیرد تا امنیت غذایی ما را تهدید کند.
 
تاج الدینی اضافه کرد: بهانه‌هایی از جمله ارثیه‌ها و مالکیت، خوش نشینی برخی مناطق باعث خرد شدن اراضی کشاورزی و باغی می‌شود که باید طبق قانون با این تخلفات برخورد شود.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سامانه ۱۳۱ برای گزارش تخلفات تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی و باغی در سازمان راه اندازی شده است گفت: راه اندازی گشت‌های ویژه در سطح شهرستان‌ها اجرای طرح کاداستر از جمله اقدامات انجام شده برای جلوگیری از تغییر کاربری‌ها است.
 
تاج الدینی افزود: اجرای طرح کاداستر در ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی انجام خواهد شد که ۵۰ هزار هکتار آن انجام گرفته و با تایید امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده خواهد شد.
 
او با بیان اینکه برای حفاظت از اراضی کشاورزی باید چاره‌ای اندیشیده شود گفت: استفاده از ظرفیت سمن‌ها و بسیج مردمی می‌تواند زمینه خوبی برای پیشگیری از تغیر کار بری‌های غیر قانونی را فراهم کند.
انتهای پیام/غ

حد نگاری ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان

برچسب ها: کشاورزان ، اراضی ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.