سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای احکام ۱۰ هزار پرونده تخلف اراضی کشاورزی در کشور

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی گفت: ۱۰ هزار پرونده تخلف اراضی کشاورزی در کشور در مرحله اجرای احکام قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ ابراهیم حسن‌آبادی فرمانده یگان حفاظت امور اراضی گفت: هم‌اکنون ۱۰ هزار پرونده تخلف اراضی کشاورزی در سطح کشور در مرحله اجرای احکام قرار گرفته است که تا پایان امسال تکلیف این پرونده‌ها مشخص خواهد شد.

او تعداد پرونده‌های تشکیل شده در رابطه با تخلف اراضی کشاورزی در سطح کشور را ۱۰۰ هزار پرونده اعلام کرد.

حسن‌آبادی، از شناسایی ۲۴۰ هزار بنای احداث شده در اراضی باغی و زراعی سطح کشور خبر داد و افزود: با بررسی انجام شده از این تعداد پرونده، حدود ۱۲۰ هزار بنای احداث شده غیرمجاز برای اجرای قانون درباره آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشور، از استقرار ۱۷ یگان حفاظت امور اراضی در ۱۷ استان خبر داد و تصریح کرد: تا پایان امسال، در مابقی استان‌های کشور نیز یگان حفاظت اراضی کشاورزی مستقر می‌شود.

حسن‌آبادی، از جذب نیروی سرباز وظیفه در یگان‌های حفاظت اراضی سطح کشور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با تجهیز یگان حفاظت امور اراضی در سطح کشور، پیشگیری لازم در تغییر کاربری اراضی با جدیت پیگیری خواهد شد.

او، اراضی عرضه ملی سطح کشور را ۱۶۵ میلیون هکتار عنوان کرد و گفت: از این میزان تنها ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار به بخش کشاورزی در بخش زراعی و باغی اختصاص دارد که برای تامین امنیت غذایی کشور حفظ این میزان اراضی یک ضرورت انکارناپذیر است.

حسن‌آبادی، از راه‌اندازی سامانه گویای ۱۳۱ در یگان‌های حفاظت امور اراضی سطح کشور به منظور دریافت شکایات و اطلاعات مردمی در راستای تخلف و تغییر کاربری غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی خبر داد و گفت: این سامانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان در حفظ و صیانت اراضی زراعی و باغی است.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی، با اشاره به فعال بودن ۳۵۰ واحد کشت خودرویی در امور اراضی سراسر کشور تصریح کرد: با دستورالعمل صادر شده ساخت و ساز غیرمجاز قبل از تکمیل بنا و در هنگام کار، نیرو‌های انتظامی و کلانتری‌ها با دستور یگان می‌توانند ادوات و تجهیزات کارگاه ساخت غیرمجاز را جمع‌آوری و فعالیت غیرمجاز را متوقف کنند.

انتهای پیام/خ

استقرار یگان حفاظت اراضی کشاورزی در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.